Összhang nélkül nincs hosszú kapcsolat

A vevő és az eladó közötti kapcsolatban az összhang és a megfelelés olyan tényezőkkel áll összefüggésben, mint a közös küldetés, jövőkép, kultúra, együttműködési módszerek, vezetésfelfogás, illetve elvárások. Minél nagyobb fokú az összhang és a megfelelés, annál erősebb a hűség.

Kép:flickr

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Itt olvashat a többi feltételről

7. Összhang és megfelelés

A Google például nagyra értékeli az innovációt, de az intellektuális és szakmai fegyelmet is fontosnak tartja. A vállalat organikus növekedésen ment keresztül, és szigorú munkaerő kiválasztási eljárást alkalmaz, ami lehetővé teszi az egységes szervezeti kultúra kialakítását.

Az Oracle ezzel szemben felvásárlások révén növekedett. Szervezete állandó mozgásban van, kultúrája agresszív és sokkal individuálisabb. Dicsőíti azokat, akik technológiai áttöréseket produkálnak, és hétszámjegyű üzleteket ütnek nyélbe, míg a többiek lassan éldegélnek.

Két rendkívül sikeres cég két nagyon eltérő kultúrával. Várható, hogy vevőként is különbözően fognak viselkedni, és el kell fogadni, hogy cége – mint eladó – nem fog mindkettőjükkel egyformán jól „kijönni”. Ez nem azt jelenti, hogy el kellene fordulnia azoktól, akikkel nincs meg az összhang, de velük valószínűleg keményebben kell majd dolgoznia, és el kell viselnie némi kényelmetlenséget.

Hogyan teremthető meg az összhang és a megfelelés?

  • Mindenekelőtt legyen tisztában önmagával. Gondolja végig, hogy mely vevőkkel tud a legjobban dolgozni! Mit gondol, miért van ez így? Vannak közös jellemzőik? Ezzel szemben meg tudja határozni, hogy mely vevőktől szabadulna meg szívesen? Vannak olyan közös jellemzőik, melyek az összhang hiányára utalnak? A meghatározott szempontok szerint ossza az ügyfeleket két csoportra annak alapján, hogy kikkel jó, és kikkel nem jó az összhang. A stratégiai ügyféltervezés folyamata során a vevőknek is tegye fel a kérdést, majd ennek megfelelően kezelje őket.
Zeisky Ákos Profiles International Hungary

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo