1. Használjunk képet, hogy megfogjuk az oldalra érkezőt!
Ha valaki az oldalra érkezik, csak pár másodpercünk van, hogy megfogjuk a figyelmét. Először nyilván a fejlécet látja meg az oldalon, aminek fontos funkciója, hogy segítse orientálni az olvasót: hol van, és mit várhat az oldaltól. Egy jó fotó vagy illusztráció, amiről könnyen asszociálhat, jó megoldás. Az olvasónk így könnyen tud azonosulni vele, és máris nyert ügyünk van – legalábbis valószínűleg rávehetjük, hogy olvasson tovább.
Fontos a navigáció, vagyis hogy honlapunknak könnyen értelmezhető menürendszere legyen, egyszerű linkekkel. Ha túl bonyolult a menürendszer, nem igazodik ki rajta a látogató, semmi perc alatt továbblép. Ne itt legyünk kreatívak, törekedjünk inkább jól érthető, szinte gondolkodás nélkül használható elnevezésekre és szerkezetre.
3. Ne fukarkodjunk az ígéretekkel!
A címsorunk legyen egy nagy, erőteljes ígéret – miért érdemes végigolvasni az oldalt, milyen, az olvasó számára, nélkülözhetetlen információkat és lehetőségeket tartogat a későbbiekben. A címsor üzenetét vigyék tovább az alcímek is.
4. Hozzuk nyilvánosságra a vásárlók visszajelzéseit!
A címsorban elhangzott ígéretet, előny vagy lehetőséget célszerű pozitív vevői visszajelzésekkel alátámasztani. Ezek a valódi visszajelzések a vevők tapasztalatait mutatják be a termék használata közben. Amennyiben nem jelzett vissza egyik vásárlónk se, kérjünk tőlük. Cserébe ajánljunk fel akár ingyen terméket, szolgáltatást, mert egy vevői visszajelzés akár 10 vásárlót is hozhat.
5. Világítsunk rá a problémára, és kínáljunk rá megoldást!
A vevőket kevés dolog érdekli jobban, mint saját problémájuk, ezért fontos, hogy rávilágítsunk arra, hogy ez másokat is érint, és főként, hogy van rá megoldás. Egyszerű, mégis célravezető módszer saját vásárlóinkat érzelmekkel telten, energikusan ábrázolni, miközben a problémáik miatt úgy érzik,hátrányt szenvednek. Ez lesz az egyik kulcsa az értékesítésnek. Miután a vevő magára ismert a probléma láttán, érdekeltté válik annak megoldásában. Ebben ideális segítségként jelenhet meg termékünk, szolgáltatásunk – erről kell őt meggyőznünk.
Hangsúlyozzunk néhány kiemelkedő tulajdonságot, ami ideális gyógyír lesz a vevő problémájára, majd emeljük ki a fontosabbakat, ábrázoljuk a vevőt a termék használata közben, milyen felszabadult érzés, ahogy az általunk kínált termék/szolgáltatás megoldja a problémáját.
7. Adjuk el az árat!
Fontos, hogy a vásárló úgy érezze, hogy sokkal többet kapott viszont, mint amennyi pénzt fizetett a termékért. (Lásd keretes írásunkat!) A mi dolgunk, hogy csökkentsük a termék megvásárlásával járó kockázat érzését. Minél kisebb a kockázat, annál többen fognak vásárolni. Egyszerű és egyben hatásos módszer, ha visszafizetési garanciát vállalunk arra az esetre, ha a vevőnk elégedetlen. Valójában kevesen fognak élni vele – hisz tudjuk, a termék maga kiváló –, de a bizalom növelésében nagyon nagy jelentőségű!