Névjegyhasználat – okosan

A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni? Szakértőnk válaszol a névjeggyel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Nem mindegy, hogyan és mikor adjuk át  – Kép: Flickr

Az üzleti élet elengedhetetlen tartozéka a névjegy. Amikor cégtulajdonosként névjegy készítése mellett döntünk, számba kell venni, hogy milyen – esetleg, hogy hányféle  –névjegyet készíttessünk. Érdemes megfontolni, ha valaki szolgáltatást nyújt (fogorvos, manikűrös, fodrász, autószerelő…), vagyis olyan a hivatása, amely rendszeres visszatérő vendégekkel jár, az üzleti célú – azaz üzleti tárgyalásra használandó, klasszikus, üzleti etikettnek megfelelő  – névjegye mellé készíttessen egy kis kinyitható névjegyet is, amelynek belsejébe a következő időpont is rögzíthető. Így egy helyen tudja tartani ügyfele az Ön elérhetőségét és a következő időpontot.

Válasszon bármilyen megoldást, fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust  sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre.

Ez a legkönnyebben úgy érhető el, ha: •    kiváló minőségű papírra nyomtatja – lehetőleg nyomdában, •    esztétikus az adatok elhelyezése (nem kell feltétlenül a protokoll szerinti elhelyezést használnia, ugyanakkor ez a megoldás harmonikus benyomást kelt: balra fent logó, középen név, alatta beosztás, az alsó sarokban (ha a logóból nem egyértelmű, akkor: cégnév) cím, a másikban: telefonszám, fax, e-mail cím •    nem tartalmaz felesleges „látványelemeket” (vagyis mielőtt kísértésbe esnénk, emlékeztessük magunkat: a kreativitás és a díszítőelemek zsúfolása nem járnak kéz a kézben!).

Szakértőnk korábbi cikkei
Még ma is sokan azt hiszik, az „üzleti etikett” – „úri huncutság”. Valójában viszont hatékonyabbá és a vásárlók számára vonzóbbá teszi a céget és konkrét versenyelőnyt jelent.
Mindannyian tudjuk, hogy az első benyomás különös jelentőséggel bír. Azonban hajlamosak vagyunk úgy gondolkodni róla, mintha az ritka és ennek okán különleges dolog lenne, amelyre ezért kellő körültekintéssel kell felkészülni.
A névjegynek nemcsak a megjelenése, de a kezelése és az átadás módja is jelentőséggel bír: •    Érdemes ezért beszereznünk egy elegáns – és praktikus – névjegytartót, amelyet olyan természetességgel viseljünk magunknál, mint a személyi igazolványunkat vagy a zsebkendőnket. Nincs annál kínosabb, mint ha szabódnunk kell, hogy „… nincs nálam most névjegy…” •    Ha valamely adat elévült, ne javítsunk a névjegyen tollal, készíttessünk új névjegyet. Az áthúzogatás, magyarázkodás – amellett, hogy nem elegáns  –felkészületlenséget sugall, az pedig az üzleti életben, nem jó üzenet! •    Ha a partnerünknél nincs névjegy, akkor ajánljuk fel egyik saját névjegyünk hátoldalát, amelyre ráírhatja az elérhetőségét. (Majd tegyük máshová ezt a névjegyet, nehogy később továbbadjuk véletlenül.) •    Amikor átvesszük partnerünk névjegyét, ne „olvasatlanul” süllyesszük a tartóba, hanem nézzük meg, de anélkül, hogy hosszasan böngészgetnénk.

A névjegy személyes – kicsit intim – tárgy, ezért figyeljünk még három fontos dologra:

•    Soha, de soha (!) ne tegyük zsebre – különösen farzsebbe  – a másik fél névjegyét! (A távol-keleten ez különösen nagy sértésnek számít!) •    Ne tukmáljuk rá senkire a névjegyünket, és ne is akarjuk rámenősen megszerezni a másik félét. (A névjegycsere egy  – bizalmi  – kapcsolat első lépése!) •    Soha ne osztogassuk úgy, mint a krupié a lapokat – azaz számolatlanul, boldog-boldogtalannak. Mindenképp tartózkodjunk attól is, hogy úgy adjunk át névjegyeket, hogy ügyfelünket felkérjük, adja azokat tovább az ismerőseinek!

… és végül egy kis érdekesség:

Míg nálunk a névjegyet jobb kézzel nyújtjuk át, a távol-keleten két kézzel – a sarkainál fogva, a másik számára olvasható módon teszik… , de ez már a nemzetközi üzleti etikett része…

Erdős Zsuzsanna etikett-tanácsadó és coach www.erdosetikett.hu

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo