"Nem siránkozni kell, hanem tenni valamit"

Sérült gyereket nevelő szülőként szembesültek a MagikMe alapítói azzal, hogy még játszótérre menniük sem olyan egyszerű. Csinálnak hát olyat, ami mindenkinek megfelel.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A MagikMe alapítói – Török Flóra, Élő Fruzsina, Harsányi Eszter, Turai Anna, Emrich Krisztina – közül hárman nevelnek sérült, vagy ahogy ők nevezik, speciális gyereket.

– A nyolcórás alkalmazotti lét elképzelhetetlen, de nem siránkozni kell, inkább tenni valamit – mondja Eszter, az egyik ügyvezető.

Ők a sérült gyerekek integrációjáért küzdenek. Azért, hogy ne kelljen kirekesztettnek érezniük magukat, például játszhassanak a játszótéren úgy, ahogy egészséges társaik. Labyrinth néven olyan libikókát álmodtak meg, ami az akár súlyosan mozgássérült gyerekek számára is megadja ezt a lehetőséget, és ami bárhány játszótéren kihelyezhető. A tervek kidolgozásában mérnök és gyógypedagógus is részt vett, az ÉMI TÜV SÜD Kft. pedig a prototípus bevizsgálásával támogatja a projektet. De pénz, az nem volt.

Először vállalati oldalról próbáltak finanszírozást szerezni, de a meggyőzéshez be kellett volna mutatniuk egy prototípust. Így merült fel a közösségi finanszírozás ötlete. Mivel a Kickstarter szabályzata szerint csak sorozatgyártásra lehet gyűjteni az oldalon, az Indiegogóra esett a választás. A többi feltételnek megfeleltek, hisz amúgy is angol céget jegyeztettek be, mivel még a kft. megalapításához szükséges hárommillió forint is hiányzott.

Harsányi Eszter
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

– Az angliai bejegyzés hatvan fontba került, és két nap alatt, tisztán online ügyintézéssel lezajlott. Ez nemcsak a közösségi finanszírozási kampány miatt hasznos, hanem azért is, mert a tapasztalatok szerint így talán nagyobb eséllyel pályázunk a Horizont 2020 programban is, ami a további terveink között szerepel.

A kampányra nagyon tudatosan készültek. Sikeres nemzetközi és hazai példákat elemeztek, szakkönyveket bújtak. A kutatás eredményeként tudták, hogyan érdemes kialakítani a támogatók jutalmazásának rendszerét, vagy hogy a jutalmak értékébe kalkulálják bele az azokra rakódó postaköltséget is.

Összekalapozná a pénzt? Erre számítson
Ma már nem gond egy vállalkozásnak, hogy egy ötletre összeszedje a pénzt, legyen az bármilyen őrült, vagy forradalmi. A közösségi finanszírozásnak köszönhetően immár a jövendőbeli fogyasztók fizetnek a termékért, csökkentve a fejlesztő kockázatát. Csakhogy a pénzszerzésnek ez a módja is átalakulóban van: mutatunk néhány trendet, amelyek meghatározzák a jövőben a crowdfunding rendszerét.
– Kiderült, hogy rövid videót érdemes készíteni, valójában két perc lenne az ideális hossz, de ezt végül nem tudtuk tartani. Az is látszott, az megy jól, ha egy emberhez kötődik a sztori, így lett a főhős Fruzsi és a kisfia, Jancsi. Részletesen megterveztünk mindent, a kampány indulásának napján azt is pontosan tudtuk, hogy melyik nap milyen poszt kerül majd ki a Facebookra.

Bár számos külföldi blognak küldtek bemutatkozó anyagot, és a Huffington Post is beszámolt a kezdeményezésről, a kampány nem nagyon indult be nemzetközi szinten. Az viszont, hogy a magyar sajtó felkapta a MagikMe-sztorit, biztosan hozzájárult ahhoz, hogy alig több mint két hét alatt elérték a kitűzött összeget. (A nyolcezer fonton felül összegyűlt pénzt egy újabb játék megvalósítására, egészséges és sérült gyerekek számára egyaránt komfortos homokozóra fordítják.) A pénzből a 13. kerületben készül el a prototípus.

A MagikMe játékai a fogyatékkal élő gyerekek mentális fejlődéséhez, jóllétéhez járulnak hozzá, támogatják az integrációt, a befogadást a városi környezet megváltoztatása révén. A „well being”, „urban planning”, „smart cities” témákkal tehát kifejezetten divatos ügyekhez tudnak kapcsolódni, ezért nemzetközi pályázati finanszírozásban is bíznak. Még sincs könnyű dolguk, mivel ezek a projektek többségében nem nevesítik a hátrányos helyzetű csoportok között a fogyatékkal élőket.

A továbblépés másik módja a vállalati szponzoráció. Az első együttműködő partner az Auchan alapítványa: négy további eszközt finanszíroznak az áruházakhoz közeli játszótereken - az elsőt október elején adják át Zuglóban. A magyar piac azonban kicsi a dinamikusabb terjeszkedéshez. A külföldi nyitás egyik lehetséges módja, hogy a terveket egy nagyobb gyártónak adják el, így viszont elveszítenék az adott terméket. A másik lehetőség, hogy a gyártást megtartják, és külföldi cégeken, illetve a Nyugat-Európában hatékony érdekérvényesítőként működő szülőcsoportokon keresztül keresnek újabb és újabb helyeket a MagikMe játékoknak.

Kisvállalkozásnak is segít a közösségi finanszírozás?
A közösségi finanszírozás lehetősége egyre többször felmerül a pénzre ácsingózó vállalkozók fejében. De terem itt babér a kkv-knak? Szakértőnk elmondja a véleményét.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo