Nem fizetnek a partnerek?

A kintlevőségek kezelése nem csak élénkíti a cash-flow-t, alapvetően segít megőrizni a vállalat likviditását. De mit tegyünk, hogy rávegyük a fizetésre a partnert anélkül, hogy elveszítenénk a kapcsolatot?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

A B2B vállalatok számára rendkívül fontos területté vált a kintlevőségek kezelése, mivel amellett, hogy élénkíti a cash-flow-t, alapvetően segít megőrizni a vállalat likviditását. Mutatunk egy jó példát, hogyan lehet fenntartani az üzleti kapcsolatot, tudatos kintlevőség kezeléssel.

A mai napig családi tulajdonban lévő, szereléstechnikával foglalkozó Würth vállalatcsoport a minőség és az innováció melletti elkötelezettségének köszönheti, hogy az alapítás óta eltelt több mint hat évtizedben családi kisvállalkozásból a világon mindenhol jelenlévő vállalatcsoporttá nőtte ki magát. A Würth 84 országban csaknem 400 vállalattal képviselteti magát, és világszerte 62.000 munkatárs áll a Partnerek szolgálatára. A vállalat  2011-ben kezdett együttműködni az EOS magyarországi leányvállalatával a követelések kezelésében Európa 7 országában. „A tevékenység fő célja a kintlevőségek olyan kíméletes, ám hatékony kezelése, amely nem idegeníti el a vevőket” – mondta el Szécsi Mária a   magyarországi Würth Kft pénzügyi vezetője. „A házon belül, a fizetési felszólító rendszerben már megjárt követeléseinket folyamatosan, hetente adjuk át kezelésre és sikerült olyan folyamatot kidolgoznunk, amellyel az elmúlt két évben 80% feletti sikerességgel érkeztek be kintlevőségeink több mint 460 millió forint értékben. A kezelés során azért is szükséges rendkívül óvatosan eljárnunk, mert ezzel párhuzamosan folyamatosan értékesítünk is a tartozó partnereink számára.”

 A siker kulcsai B2B kintlevőség-kezelés esetén:
• Átgondolt partner-minősítési rendszer • Folyamatos vevő monitoring • Következetes és partnerre szabott behajtási folyamat • Specializált B2B behajtási csoport • A követelések időbeni átadása
Somodi Bernadett, az EOS KSI Kft. értékesítési vezetője a következőképpen összegzi az eredményesség kritériumait: „Nagyon lényeges, hogy ilyen esetekben minden egyes tartozást felhalmozó partnert külön-külön minősítsünk és priorizáljunk és velük szemben személyre szabott folyamatokkal kezeljük a kintlevőségeket. Ha a folyamat nincs átgondoltan felépítve az könnyen eredményezheti az aktív üzleti kapcsolat megszűnését, ami negatív hatással lehet a vállalat eredményeire. Végül, de nem utolsó sorban szakképzett és B2B behajtásban tapasztalt munkatársakra van szükség, akik pontosan megértik és képesek kezelni a kényes szituációkat is.

A követeléskezelési folyamat során már az első évben 79%-ról 88%-ra nőtt a sikeres behajtások aránya, ami egy ekkora vállalat esetén 200-300 új, rendszeresen fizető partnert jelent. Az új behajtási folyamat részeként a késedelmes számlákat a Würth előbb adja át a követeléskezelő vállalatnak, így a kintlevőségek átlagos élettartama 74 naposról 52 naposra csökkent, a behajtási folyamat viszont az átlagos 60 nap helyett csak 45 napot vesz igénybe. Ez tehát azt jelenti, hogy a vállalatnak kevesebb időt kell várnia a kifizetésekre, így jelentősen javulhat a likviditása.

Ha fizetni kéne, de nincs miből
A mai gazdasági helyzetben bárkivel megeshet, hogy valamit nem tud határidőre kifizetni. A megoldáshoz viszont fontos, ne várjuk, hogy maguktól rendeződnek a dolgok! Szakértőnk, Vuray György segít, mit tegyünk ha a NAV-nak, egy szállítónak vagy a banknak tartozunk.
 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo