Amikor munkahelyi levelet küldünk, rendkívül fontos annak időzítése. Különösen akkor, ha az emaillel egy termék vagy szolgáltatás megvásárlására, használatára akarjuk buzdítani a potenciális címzettet. Kereskedői körökben elterjedt nézet szerint erre a hétfő reggeli időpont a legalkalmasabb, hiszen a munkába frissen, kipihenten érkező célszemély levelesládájának tetején fog csücsülni az üzenet. Az érdeklődést az is fokozhatja, hogy még nem volt idő a heti feladatok tengerében elsüllyedni. (Így folytathat eredményes villámkampányt négy egyszerű emaillel!)
Nos, ezt a vélekedést cáfolta a gyakorlat. A Yesware adatai szerint egyáltalán nem mutatható ki komoly korreláció a levélküldés napja és annak hatékonysága között. Azonban a mítosznak van némi igazságalapja, legalábbis a reggeli órákat illetően. Az elemzés szerint a kora reggel küldött leveleknél volt a legjobb a gyors válaszok aránya. Igaz, hasonlóan kimagasló volt ugyanez a mutató a kora este továbbított üzenetek esetében – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.
Csak tömören!
Szintén sok fejben él a hit, miszerint minél rövidebb, frappánsabb egy címsor, annál jobb az esély a megnyitásra. Ám ez a vélekedés is megbukni látszik az adatokkal alátámasztott felmérés tanúsága szerint. Az eredményesség szinte teljesen állandó, azaz ugyanolyan jó, vagy éppen rossz lehet bármelyik változat. A lényeg inkább a tartalomban, a figyelemfelkeltésre alkalmas szavak használatában, és nem a hosszban rejlik.
Vagy rögtön, vagy sehogy
Az is sokak által hangoztatott dolog, hogy a ma megírt levélre leghamarabb holnapra várj választ. Érdekes módon ez sem igaz. Ha egy kiküldött megkeresésre nem érkezik még aznap reakció, akkor gyakorlatilag keresztet is vethetünk rá. Ugyanakkor a cég felmérése arra is felhívja a figyelmet, hogy a salesnek nem érdemes lemondania a nem válaszolókról. Az adatok szerint az első emailt válasz nélkül hagyók több mint ötöde aktivizálható egy második levéllel. Sőt, ha ez sem jön be, az ezt követő harmadik, negyedik, sokadik levélküldéseknek is van még összesen 25 százalék esélye a válasz kicsikarására. (Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)
A cikk folytatása itt olvasható!