Nehéz idők járnak a céges terepjárókra

A cégautók 37 százaléka megsérült az elmúlt évben, legtöbbször a nagyautók és a terepjárók szenvedtek el károkat – többek között ez is kiderült a LeasePlan Hungária Zrt. elemzéséből, melyet a közel 9 ezer autót számláló flotta statisztikáiból készítettek el.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A LeasePlan egyebek mellett azt vizsgálta, miként alakultak 2012-ben a cégautókat érintő kárösszegek, játszott-e ezekben szerepet a szezonalitás, valamint melyek voltak a leggyakrabban előforduló káresetek és mely gépjármű-kategóriákban. A számok azt mutatják, hogy 4800 káresemény során több mint egymilliárd forint értékben károsodtak az autók a tavalyi évben, és átlagosan több mint 200 ezer forintos kár jutott egy gépjárműre. A legtöbb autó esetében a jármű nem csak egyszer, hanem többször is megsérült. A flottakezelő adatai szerint az elmúlt évben a nagyautó és a terepjáró kategóriában volt a legmagasabb arányú a sérülések száma 65 és 76 százalékkal.

Gyakran fordul elő, lopás, feltörés, vagy töréskár

92 százalékban törésből származó és üvegkárokat állapítottak meg a kárszakértők, és alig 2 százalék volt a lopott és a totálkáros autók száma. A totálkáros eseteket jellemzően a követési távolság be nem tartása és az elsőbbségmegadás elmulasztása okozta, de árokba is többször borult úgy autó, hogy végleg használhatatlanná vált. A fentieken túl 6 százalékban egyéb károkat is jelentettek a gépjárművezetők, melyek között a zárrongálás volt a leggyakoribb, amelyet a kulcs elvesztése, a dísztárcsa lopás és a jég okozta kár követett.

Az autók életkorának növekedésével és értékének csökkenésével párhuzamosan a sérülésekre a kárszakértők által megállapított kár összege csökken. Az egy évnél fiatalabb autóknál volt a legmagasabb az egy autóra jutó megállapított kárösszeg, 271 000 Ft.

Az év eleji téli hónapokban a fagyos, csúszós utak, valamint a kátyúk miatt jóval több sérülést regisztrált a flottakezelő. A „legkárszegényebb” hónap a december volt, amikor az autókat érintő balesetek átlagos kárösszege mindössze a fele volt a havi átlagnak, ez az ünnepekhez közeli szabadságok ideje alatta csökkenő gépjárműhasználattal magyarázható.

„A mostanihoz hasonlóan minden évben részletesen elemezzük gépkocsiflottánk káreseményeit. Az üzleti életben különösen fontos, hogy a cégautók minél rövidebb időre essenek ki a napi használatból. Egy-egy káresemény kapcsán pedig nem csak az időkieséssel és a keletkező plusz költségekkel, hanem a kárrendezéssel járó adminisztrációval és az ideiglenes csereautó miatti ügyintézéssel is számolni kell. Flottakezelőként e területen is tehermentesítjük ügyfeleinket és segítünk abban, hogy mihamarabb újra használhassák gépjárműveiket. Ugyanakkor arra is bíztatjuk a vállalatokat, hogy cégautó szabályzatban rögzített irányelvekkel és vezetéstechnika tréninggel ösztönözzék a gépjárműhasználókat közlekedési kultúrájuk fejlesztésére, mert ezzel megelőzhetik a felsorolt költségek egy részét.” – mondta el Dobos Attila, a LeasePlan Hungária Zrt. operációs igazgatója.

Pokolba a biztonsággal, ide a metálfényt!
Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbbek hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből. Sok kiegészítő nem csak kényelmi szolgáltatás, a fokozottabb biztonsághoz is hozzájárul, a választást azonban nem mindig a racionális érvek vagy a költségek vezérlik.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo