A KutatóCentrum adatai szerint a 18–59 éves internetezők több mint fele rendelkezik okostelefonnal, és ez az arány egyre nő. A keresőmarketinget (Google AdWords) használó vállalkozások döntő része azonban nem gondolkodik azon, hogyan jelenjen meg a mobil keresési találatok környezetében. (Pedig a mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere, ez már egyértelmű.) Valójában fel sem merül bennük a kérdés, hiszen ha egy kulcsszóra hirdetnek, a hirdetés alapértelmezetten minden platformon, így mobiltelefonon is megjelenik. A többség úgy gondolja, ez elég, pedig néhány egyszerű lehetőség kiaknázásával sokkal hatékonyabbá tehető az okostelefonon megjelenő hirdetés.
Szakértőnk tippjei a mobil keresőmarketinghez
1. Legyen mobilra optimalizált weboldala
Ez a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, ez azonban nem azt jelenti, hogy a meglévő honlap jól néz ki a mobilon! Aki mobilon keres, az konkrét megoldást vár, és lehetőleg azonnal, nem szerencsés hosszú szövegekkel, sok kattintással untatni. A lényeget kell elmondani, és a lehető legkevesebb mellébeszéléssel, azonnal megoldást kínálni. Ha nem mobilbarát a weboldalunk, és a hirdetésre kattintó fogyasztónak csalódást vagy egyenesen bosszúságot okoznánk, inkább érdemes a desktopra koncentrálni. (Hogy kinek, miért és hogyan kell mobilra optimalizálni a weboldalt, arról itt olvashat részletesen.)
2. Hozzon létre mobilpreferált hirdetést
Az AdWords-ben kiválaszthatjuk, hogy az általunk alkalmazott hirdetésváltozatok közül melyek jelenjenek meg kifejezetten a mobil eszközökről érkező keresések környezetében. Így kifejezetten mobiltelefonra optimalizált hirdetést hozhatunk létre.
A keresőszavak megadásakor gondoljunk arra, hogy valószínűleg a közelben keres a problémájára megoldást a vevő. Írjunk kulcsszó-variációkat a város vagy a kerület számának megadásával, például „pizzéria IV. kerület”, „kozmetika Győr”. Emellett a mobiltelefonon megjelenő hirdetésben adjuk a vevő kezébe a megoldást, mondjuk el világosan, mit kell tenni: hívás, foglalás, bejelentkezés, jegyrendelés és így tovább.
3. A hirdetés legyen összhangban a céloldallal
A honlap, ahová a hirdetésre kattintva érkezik a felhasználó, legyen összhangban magával a hirdetéssel. Mivel konkrét problémára keres megoldást a felhasználó, és nem érdekli más. Ebben az okostelefonon történő keresés jelentősen eltér a megszokottól, mert míg egy PC-n való kereséskor könnyen el lehet téríteni az eredeti szándéktól a felhasználót, a mobiltelefon esetében nem. Ha a vevő nem azt kapja, amit keresett, egyszerűen továbbáll.
4. Állítson be kattintható telefonszámot
Ha a telefonos kapcsolatfelvétel segíti az eladást, akkor kézenfekvő megoldás kattintható telefonszámot megadni a hirdetésben. A hirdetés megjelenését be lehet állítani úgy, hogy a telefonszám csak abban az időszakban, akkor jelenjen meg, amikor azt szeretnénk, például munkaidőben. Ezzel a felesleges elégedetlenségnek elejét lehet venni azzal, hogy csak akkor jelenítjük meg a hirdetésben, amikor valóban elérhetőek vagyunk a megadott számon. Egy fodrászat, étterem vagy egy fogorvosi rendelő esetén ez nagyon hatékony lehet.
5. Állítsunk be kattintható címet
Az úgynevezett helybővítmények esetén meg lehet adni a vállalkozás címét, amely megjelenik a keresőben egy, a címhez vezető útvonalterv linkjével is. Így egyenesen a vállalkozásunkhoz tudjuk vezetni az érdeklődőket. Különösen hasznos lehet ez a megoldás az üzlethelyiséggel, irodával rendelkező vállalkozásoknál vagy például a látogatott turisztikai desztinációkban.