Sokan áhítoznak olyan frappáns, jól csengő névre, mint például a Coca-Cola, Microsoft, Apple, Nike, Lego, Levi’s, stb. De kevesen gondolnak bele, hogy a név csak a jéghegy csúcsa. Hiszen egy cégnév vagy márkanév jóval többet jelent, mint maga a szó.
Kissé bizarrnak hangzik, ha egy felnőtt nő barátjának tekinti a diétás kóláját, ám a valóságban a márkahűség valóban így működik. Hogy hogy érhetjük el mi is? Itt talál hozzá tippeket!
Mit rejt magában a cégnév?
- A név és ami mögötte van Sokkal inkább a név és a mögötte rejlő imázs és arculat együttese. Ezért érezzük olyan jónak az IBM vagy a Coca-Cola nevet, pedig, ha belegondolunk, nem a legtökéletesebb név, amit valaha hallottunk.
- Jobban hangzik, ha a csapból is folyik Másik pedig az, hogy mivel olyan nevekről van szó, amit agyonhallattak velünk, így egy idő után természetes, hogy fülbemászó név lett belőle.( Természetesen mi is tudjuk, hogy egy kisvállalkozásnak nincs pénze hatalmas kampányokra. De a sajtóban meg lehet jelenni úgy is, hogy erre nincs büdzsé. Szakértőnk itt ad konkrét tippeket, hogy hogyan szerezzünk ismertséget.)
Egy új név kitalálása vagy annak eldöntése, hogy az jó név lesz-e, azért olyan nehéz, mert még nincs mögötte tartalom, imázs, arculat. Semmi mást nem látunk, csak a szavakat egymás után leírva, alapból nem kapcsolunk hozzá érzelmeket, illatot vagy élményeket.
Objektív szempontok, amiket érdemes figyelembe venni a névválasztásnál
- A név legyen egyszerű.
- Legyen megjegyezhető.
- Érdemes figyelni a nemkívánatos értelmezésre - a magyar nyelvben is, de más nyelveken is!
- Ne legyen elcsépelt név, vagy már mások által használt védjegy.
- Gondoljunk a jövőre is! Ha már most van esély az export tevékenységre, legyen a név univerzális, ne csak magyar nyelven legyen jól hangzó.
- Nem érdemes sokat rágódni rajta. Ha túl sok nevet összegyűjtünk, akkor nagyon nehéz lesz választani. Egyszerre mindig csak két-három név variációból döntsünk.
- Névválasztásnál érdemes a grafikussal vagy marketingessel egyeztetni, mert a szakemberek mögé tudják képzelni azt a tartalmat, amit majd jelképezni fog.
- Ne vonjunk túl sok embert be a névválasztás folyamatába, minél több ember vesz részt benne, annál nehezebb lesz dönteni.
- Teszteljük a nevet, hogy nem foglalt-e, nincs-e hasonló csengésű név a piacon, de teszteljük a nevet hangzás után is. Gondoljunk bele, hogy milyen lesz majd telefonba bemondani, nem félreérthető-e.
- Mindig jobb ma dönteni egy jónak tűnő név mellett, mint halogatni, vagy éppen NEM dönteni és várni a tökéletesre.
Jobb ma egy jónak, mint holnap egy tökéletesnek tűnő marketing
Szilágyi Tímea mikromarketing.hu