Mindenkinek jár az egyenlő versenyhelyzet?

Nem az új versenytársakat kifogásolják a taxitársaságok, hanem a megfelelő jogi környezetet és az egységes feltételeken alapuló piaci versenyhelyzetet hiányolják – mondta a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója szerda reggel az M1 aktuális csatornán.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:MTI/SzigetváryZsolt

Horváth Csaba szerint nem tisztességes, hogy miközben a 2013-as rendelet szabályozta a taxistevékenységet, olyan szolgáltató cég lépett a piacra, amely engedély nélkül nyújthat engedélyköteles szolgáltatást. A taxitársaságok jelentős összeget fordítottak a megfelelő technikai háttér kialakítására, a GPS alapú címkiadó rendszerre, az autók sárgítására, miközben az új cégek nem felelnek meg a szabályozói környezetnek – fejtette ki. (A NAV már vizsgálta itthon az Uber-sofőröket, mindegyikük bukott.)

Az újonnan indított szolgáltatás nem ellenőrizhető, és nem követhető az adózás menete, miközben a személyszállítás megadott pontjai szerint a szolgáltató köteles taxiórával rendelkezni, számlát és nyugtát adni. Ezenfelül az is kérdés, hogy az új szolgáltató sofőrjei – a taxisokhoz hasonlóan – hivatásos jogosítvánnyal vezetnek-e, és vizsgáztatják-e évente az autóikat – mondta az ügyvezető igazgató.

Horváth Csaba azt mondta: az új piaci szereplő a hatósági árat kihasználva, annál alacsonyabb tarifával gyűjti utasait. Hozzátette, hogy telefonos alkalmazása szinte minden taxitársaságnak van.

Nemcsak az Uber, hanem a közösségi gazdaság másik óriási sikersztorija, az Airbnb ellen is kikeltek már a hivatalos szolgáltatók.

A taxisok kedden figyelemfelkeltő demonstrációt tartottak a fővárosban, hogy felhívják a figyelmet az Uber és a hozzá hasonló szolgáltatást nyújtó cégek véleményük szerint illegális működésére. A demonstráció végén petíciót adtak át Fónagy Jánosnak a Parlament előtt. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára a petíció átvételekor elmondta:nem tiszte a kormány döntésének megelőlegezése, de a kormány a munkájukat a vonatkozó jogszabályok betartásával végző taxisok pártján áll. Reményét fejezte ki, hogy az előterjesztett kormányrendelet elfogadását követően annak a tartalma választ ad a felmerült problémákra. A taxisok levelére válaszolni fognak – fűzte hozzá.

Az átadott, Orbán Viktor miniszterelnöknek címzett levélben az OTSZ és a Fuvosz azt írta: a személyszállító vállalkozók és alkalmazottaik jövedelemtermelő és -megtartó képessége az elmúlt fél évben folyamatosan romlott. Az érdekképviseletek azt kérik a kormánytól, hogy a jog teljes szigorával lépjen fel a jogosulatlanul személyt szállítók és őket megbízással ellátók ellen. Hozzáteszik: az ehhez szükséges hiányzó, korábban egyeztetett, előkészített jogszabályt a kormány hirdesse ki, és léptesse életbe. Jelezték azt is, hogy készek a gyors egyeztetésre ha szükséges, de a késedelem tovább rontja a megélhetési és vállalkozási körülményeiket.

Több hónapos előkészítés és folyamatos egyeztetés után a taxisrendeletet a szerdai kormányülésen tárgyalják.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo