Amellett, hogy a cégnek van hivatalos weboldala, hogy a cég és a vezető adott esetben jelen van a fontosabb közösségi oldalakon (a szakemberek a LinkedInt használják, itt adunk néhány tippet, hogy érdemes kezdeni), a blogolás is kiváló lehetőség, amely növelheti a cég és a vezető ismertségét és hírnevét. Claire Diaz-Ortiz, a Twitter egyik menedzsere LinkedIn bejegyzésében három okot sorol fel arra, hogy miért kellene minden vezetőnek blogolnia.
- A vezetőknek szükségük van rá, hogy hangosan gondolkodjanak, és a blog erre lehetőséget biztosít. A publikus formátum miatt pedig fontos, hogy az illető jobban tisztázza saját elképzeléseit, mintha csak magában morfondírozna. Az pedig minden vezetőnek jót tesz, ha rákényszeríti magát gondolatainak és ötleteinek végiggondolására.
- A blog folyamatos tanulásra serkent. Aki blogol, óhatatlanul olvas is, hogy muníciót gyűjtsön. Az olvasás és a feldolgozás pedig tanulás. A folyamatos fejlődés szükségességét pedig nyilván nem vitatja senki. A blogolás révén a tanulás, informálódás, így az inspiráció és nyitottság fenntartása a munka részévé válik, amire mindenképpen fogunk időt fordítani.
- A blogolással új kapcsolatokra tehetünk szert. Az új ismeretségek pedig rendkívül hasznosak, amikor előre akarunk valamivel lépni, vagy problémákat szeretnénk megoldani. Főleg, ha házon kívül beszerzendő ötletekre, kapcsolatokra, válaszokra van szükség.