Lehet valaki a főnöknél jobb?

Egyes cégvezetők nem mernek olyan munkatársakat alkalmazni, akik képzettebbek vagy tehetségesebbek náluk, mert tartanak attól, hogy a munkatárs vetélytárssá válhat a cégen belül. Ez azonban a teljesítmény rovására mehet.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Munkatársból a legjobbat érdemes alkalmazni – Kép: Pixabay

Egyes vezetők úgy védik a saját pozíciójukat, hogy nem vesznek fel olyan tehetséges munkatársakat, akik később konkurenciát jelenthetnek számukra. Nem nehéz kitalálni, hogy milyen teljesítményre lesz képes az általuk vezetett csapat: jó esetben is legfeljebb középszerűvé válhat. Igaz, valószínűleg a kollégák szakmailag fel tudnak nézni a vezetőre, és ha tisztességesen viselkedik velük, még lojálisak is lesznek hozzá. Egyetértően bólogatnak a vezető döntései után, ha személyes érdekeiket nem sérti túlzott mértékben az adott intézkedés – olvasható a Tudatos vezetés blog legfrissebb bejegyzésében.

Azok a vezetők, akik kiemelkedő teljesítményre aspirálnak, nemcsak a saját ötleteik kivitelezését, hanem gondolkodást és valós kreativitást várnak el a kollégáiktól, igyekeznek minél több olyan embert tudni a csapatukban, aki saját szakterületének felkészültebb és tehetségesebb játékosa, mint amilyen szinten azt a sportot a vezető saját maga űzi. Olyan kollégákra van szüksége, akik szakmai meggyőződésük alapján mernek szembeszállni a vezető eredeti elképzeléseivel. Ők is mind „vezetők", akár vannak beosztottaik, akár nincsenek. Van önálló gondolatuk, kezdeményeznek, felelősséget vállalnak a saját területükért. Így közösen egész biztosan értékesebb produktumot tudnak létrehozni, mint amit a vezető egyedül ki tudna találni, és végre tudna hajtatni hűséges katonáival.

Vigyázzon! Egy mondattal tönkreteheti a munkavállalója!
Az új technológiák, a mobilkommunikációs forradalom, a közösségi terek miatt új veszély leselkedik a cégekre: a nyilvánosság veszélye. A Facebook, a Twitter, az Instagram jelentette kihívások újfajta reakciókat és vállalatvezetési stílust igényel a vállalatvezetők részéről.
Eddig ez még elég könnyűnek hangzik. Ami sokkal nehezebb, az a tehetséges, szakmailag felkészült, agilis munkatársak menedzselése. Egyrészt folyamatos érzelmi terhelést jelent a vezetőnek, hogy vitatkozni kell a kollégákkal: egymást győzködni, argumentálni, szenvedélyes emberekkel túlfűtött beszélgetéseket folytatni. Másrészt el kell tudni fogadni, hogy az adott szakterület képviselője vagy a csapat által kidolgozott koncepció eltér a vezető eredeti elgondolásától. Ha a viták úgy érnek véget, hogy a főnöknek van mindig igaza, akkor elég hamar elmegy a kedve a jó embereknek az értelmetlen küzdelemtől. A vezetőnek képessé kell válnia arra, hogy eldöntse, mikor kell a saját elképzelése mellett kitartani, és mikor kell engedni, mert az adott esetben az fogja a legjobb megoldást eredményezni. Egók helyett gondolatok feszüljenek egymáshoz, és tényleg győzzön a jobb. Ez azonban nem könnyű feladat: a vezetőé ugyanis a végső felelősség. Ha még tulajdonos is ráadásul, akkor az ő pénze forog kockán. Hiába érti ezt a bekezdést, a zsigerei nehezen engedik, hogy így is viselkedjen.

Biztosan vannak olyan iparágak vagy munkaterületek, ahol elég, ha egy ember gondolkodik, a többi meg csak csinálja. Ahol viszont komoly verseny van a piacon, szükség van rá, hogy minél több szürkeállományt tudjon a cég munkára fogni. Az pedig a tehetséges, felkészült és elkötelezett emberek fejében fordul elő nagyobb arányban. Merni kell tehát magadnál jobbakat felvenni, mert abból lesz a teljesítmény, és a te vezetői eredményeidet is ez fogja meghatározni, pontosabban megsokszorozni.

A sikeres munkaerő-kiválasztás lépései
Munkatársaink beállítottságával, képességeivel a lehető leghatékonyabban kell gazdálkodnunk, mert tulajdonságaik, erősségeik egyben motivátoraik is. A legegyszerűbb motivációs eszköz tehát maga a munka, a feladat, hiszen ki ne szeretne sikeres lenni, más szavakkal: hatékony és hatásos lenni. Ha valaki szereti, amit csinál, és mindezért elismerik és megbecsülik amellett, hogy jól érzi magát a bőrében, sokat hozhat a cég konyhájára is.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo