Last minute tippek a karácsony felpörgetéséhez

Alig pár nap van karácsonyig, az emberek nagy része turbó üzemmódba kapcsolt az ajándékok beszerzésében. Van néhány tippünk, hogy lehet még sikeresebbé tenni az utolsó napokat kereskedőként!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A karácsonyi szezon minden évben ünnep a kereskedőknek, utána viszont már csak a kiárusítások, akciók következnek mindenhol. A legjobb tehát az, ha még most, az ünnep előtti utolsó napokban sikerül megpörgetni az eladásokat – az eddiginél is jobban. (A top ajándékokról itt olvashat.)

Kép:Fotolia

Expressz szállítás – garantált karácsony előtti érkezéssel

Nem újdonság, hogy az online vásárlók számára a szállítás az egyik legfontosabb döntési tényező, de egy ilyen szigorú határidő esetén, mint amit a karácsony jelent, a gyors és pontos szállítás gyakorlatilag mindennél fontosabb. Ugye, hogy bármit megadnánk, ha mégis sikerülne beszerezni a gyereknek a vágyott játékot, amiről kissé elfelejtkeztünk?

A vevőket általában már az ingyenes szállítással is kiválóan lehet motiválni, az ünnep előtt azonban ez önmagában kevés. Azt kell vállalnunk, hogy, ott lesz a fa alatt a vágyott tárgy. Persze az expressz szállítás a kereskedőnek is többletköltséget jelent, de a tapasztalatok szerint ezt bőven érdemes vállalni. Rentábilisabbá tehetjük a magunk számára a dolgot, ha mondjuk egy bizonyos összeg feletti vásárláshoz kötjük ezt a most „ajándékként adott” szolgáltatást.

Olyan kereskedőt is ismerünk, aki pár éve 24-én délelőtt a saját kocsijával, saját kezével szállította ki az utolsó csomagokat – kellemetlenség, de biztos, hogy örökké hűséges törzsvásárlókat szerzett ezzel a gesztussal.

Kedvezmények és ösztönzők

A magyar vásárlók eleve eléggé árérzékenyek, a kedvezmények pedig általában beválnak ösztönzőként, de karácsony előtt ez különösen jól működik. Hiszen az embereknek x mennyiségű ajándékot kell megvenniük y mennyiségű pénzből. Az elején még mindenki nagyvonalú, az utolsó napokban viszont, ahogy laposodik a pénztárca, egyre jobban megnézik a vásárlók, hogy mennyit is adnak ki. Egy jól időzített akcióval még komoly eladásokat hozhatunk össze.

De nem csak árkedvezményekkel érdemes ilyenkor próbálkozni. Érdemes kihasználni az upselling lehetőségét – picit többért többet ajánlani. Mivel mindenki szeretne nagyot villantani az ajándékkal, sokan szívesen élnek majd a lehetőséggel és költenek többet, mint eredetileg terezték. Nagy lökést adhatunk például a hűségprogramunk beindításának, vagy az adatbázisunk növelésének is. Az emberek sok mindent megtesznek, hogy beszerezzék, amit a fa alá szántak.

Így lehet adómentes a karácsony
Mind a saját munkavállalóknak, mint az üzleti partnereknek megoldható adómentesen az ajándékozás, ha élünk az Szja-törvényben biztosított lehetőséggel.
Helyi célzású hirdetések

Ha az a cél, hogy minél több embert tereljünk be az üzletünkbe, használjuk a lokáció alapú online hirdetési megoldásokat! A Google és a Facebook is kínál olyan opciót, amivel a hirdetésünket kifejezetten azoknak a felhasználóknak jeleníti meg, akik az üzletünkhöz közel tartózkodnak. Csak pár lépést kell tenni és már meg is van az ajándék? Sokan kapnak majd az alkalmon.

Sőt, egyre több ember akkor is használja az okostelefonját és például a közösségi oldalakat, amikor éppen az utcán sétál. Léteznek olyan lehetőségek, amelyek révén akár a boltunk előtt elsétálva kaphatnak tőlünk célzott üzenetet.

Költsünk többet

Nos igen, ha azt akarjuk, hogy az utolsó pillanatban még a lehető legtöbben vásároljanak tőlünk, nekünk is ki kell nyitni a bukszánkat. Valójában egy jól tervezett karácsonyi kampánynak az ünnepekhez közeledve egyre nagyobb és nagyobb elánnal kellene futnia. Nem mi vagyunk ugyanis az egyetlenek, akik ki akarják hozni a szezonból a maximumot. Szóval kár lenne tagadni, befektetés is kell a sikerhez.

Természetesen ilyenkor az elérés is drágább és nagyobb mennyiségű megjelenésre van szükségünk ahhoz, hogy a szokásosnál is nagyobb reklámzajban látszódjunk. A jól célzott kattintás alapú hirdetésekkel és kreatív ötletekkel viszont ez a befektetés bőven megtérül majd.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo