Kolbászosok hódítják meg a gasztropiacot?

Időszakonként más és más ételféleségek válnak az elsőszámú kedvenccé. Egy ideje a kürtőskalácssütők kezdtek el rohamosan terjedni, aztán a kézműves hamburgeresek sokasodtak. Két-három esztendeje a vietnamiak kedvelt levese, a pho tört be a magyar piacra, és a hozzáértők jóslatai szerint hamarosan a bélbe töltött, fűszeres, darált hús kezd hódítani.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egy-egy divat felfutásakor gomba módra szaporodnak a hullámra felülő vállalkozások. Míg pár éve csak amerikai gyorsétteremben lehetett hamburgerhez jutni, ma már pár sarkonként találunk egy „kézműves” burgerezőt. Mivel már nem egyedi a dolog, kimagasló minőség nélkül esélye sincs az újabb szereplőknek. A vietnami pho leves egyre népszerűbb, de lássuk be, mint ahogy egy osztrák étteremben sem érdemes megkóstolni a gulyást (hacsak nem tudható, hogy magyar szakács főzte), az ázsiai ételt sem biztos, hogy nekünk kell terjesztenünk. Mindenki szívesebben ül be egy olyan egzotikus vendéglőbe, ahol tudja, a szakács az adott országból származik. Hisz hiába a szaktudás, az ember hajlamos abban bízni, hogy az „anyatejjel magába szívott” receptismeret lesz az igazi.

Ezt figyelembe véve úgy tűnik, most jött el a magyarok ideje: az előjelzések szerint a jövő újabb slágerétele a kolbász lesz. Mi, magyarok kétség kívül értünk hozzá, hogyan kell jól elkészíteni, bár a bajor, fehér színű változatot is sokan fogyasztják szívesen, ahogy a berlini currywurst is nemzeti eledel. A külföldiek érdeklődnek, bár szükség van egy kis biztatásra még a "hot dog-szerű, de mégsem az" ételnél.

Kép:Pixabay

Összefogás és jó marketing – ez kell az éttermeknek
A beszállítói kapcsolatok javításában, a hatékonyabb működtetésben éppúgy szüksége van segítségre a vendéglátásban tevékenykedő vállalkozásoknak, mint az eredményes marketingben. Képzéssel és összefogással lehet túlélni a Horeca Marketing Klub szakemberei szerint.
A kolbászban viszont sokkal több lehetőség rejlik, mint azt bárki hirtelen gondolná. Természetesen nem a hagyományos variáció garantálja a meggazdagodást a leendő sütöde-tulajdonosoknak, hiszen, aki a fokhagymás-köményes-paprikás ízesítésűre vágyik, bármelyik jobb hentesüzletben megkaphatja.

- Mint ahogy a kacsahúsból készült hamburger is megtalálható egyes bisztrók étlapján, a kolbász is elkészíthető szinte bármilyen húsból – mondta el Büki Attila gasztronómiai szakértő lapunknak.

- A csirke, a kacsa, a marha, a szarvas, sőt, még a hal is kiváló alapanyag lehet egy jó masszához. Természetesen mindegyiket máshogy kell fűszerezni a jellegzetességeknek megfelelően. Miért ne kombinálhatnánk a szarvast egy kis fenyőmaggal és medvehagymával? A lehetőségek száma végtelen – magyarázta a szakács.

A kolbász mellett természetesen a hozzá kínált mártás is lehet egyedi. A mustár és ketchup már nem elégíti ki az ínyencek igényeit, viszont egy sajátosan fűszerezett paprika-, hagyma- vagy paradicsomlekvár, egy gyümölcsökből kikevert chutney feldobhatja az összhatást. A melléjük kínált kenyérféleségek ugyanúgy elkészíthetőek különleges kivitelezésben.

A kolbász sikeréhez bizonyára az is hozzájárul, hogy a legegyszerűbb, papírtálcás felszolgálás, az elegáns porcelántányéron való szervírozás, és az utcán is kényelmesen hordozható dobozkába karikázás sem idegen a hangulatától. A pesti belvárosban ugyanúgy megfér, mint egy fesztiválon, vagy egy tóparton. A kolbász már megjelent a fine dining éttermekben, ha máshogy nem hát, elegáns chips-nek megsütve tálalva, de a trendi gasztrohullám első nyertese is felület már erre a járatra. A budapesti Faszaládé igen jókor látta meg a piaci rést. Hogy mi jön még, az a vállalkozók kreativitásán múlik.

K.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo