Ki fizeti be a reklámadót?

A reklámadó törvény tervezett módosításának elfogadása esetén a top 100 médiavállalat közé tartozó klasszikus médiacégek nagyságrendileg fele lehet adóköteles.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Kép: SXC

Mint azt korábban megírtuk, a most benyújtott módosítás elfogadása esetén évi 100 millió forint reklámbevétel meghaladása esetén 5,3 százalékos reklámadó-fizetési kötelezettség lépne érvénybe. Magyarországon több mint 6700 szervezet üzemeltet médiumot, közülük 1150 tekinthető médiavállalatnak (a többi önkormányzat, alapítvány, egyház, vagy más főtevékenységet végző vállalat) közölte a Whitereport.hu.

A reklámbevétel aránya nagy szórást mutat, ezért a reklámadó hatása is igen változó lehet cégenként. Ami biztos: egy 5,3 százalékos reklámadó jelentős pluszterhet ró a médiaszolgáltatókra, és további racionalizálási, konszolidációs folyamatokat indíthat el a WR Ad Upgrade szerint.

Bár a klasszikus médiumok piacán a top 100 médiavállalat dominál az árbevételek szempontjából, a nem klasszikus médiaszolgáltatók, illetve a médiaszolgáltatással csupán melléktevékenységként foglalkozó szervezetek esetében is keletkezhet adóköteles reklámbevétel - jegyzik meg.

A törvényjavaslat indoklása felidézi, hogy a reklámadóról szóló törvény egyes szabályait az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja, a kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja a törvény kifogásolt rendelkezéseinek módosítását.

Van, aki jól jár, de a többség szívhatja a fogát a reklámadó miatt
A most megjelentetett törvénymódosítással a kormány lezárná az Európai Bizottsággal folytatott jogvitát. 100 millió forint lesz a 0 százalékos reklámadóalap felső határa, és jól járnak azok, akik a Google vagy Facebook hirdetéseket használták.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo