Ahhoz, hogy cégünkkel eredményesen szólíthassuk meg a célközönségünket, nem árt, ha tudjuk, hogy melyik közösségi oldalon kik és milyen számban vannak jelen. Ebben segít a MédiaQ kutatása, amelyet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő közölt.
Mindenki fent van a Facebook-on. Jelenleg 5,4 millió magyar használja aktívan a legnagyobb közösségi hálózatot a platform saját adatai szerint. Gyakorlatilag megállt a növekedés, ez a felhasználószám, azonban gyakorlatilag lefedi a jelenleg aktívan internetező magyarok számát.
Ezenkívül 1,1 millió magyar használja az Instagrammot, ami a Facebook tulajdonában van és 4,671 milliónyi magyar üzenget a régi Facebook chat-en, a Messengeren. Nem véletlen, hogy ennyire oda kell figyelni ennek az itt futtatható kampányokra és a platform a hirdetési lehetőségeire.
Pinterest: 946 ezer magyar, többségében nők.
LinkedIn: 715 ezer magyar használja a szakmai alapon szerveződő közösségi hálózatot.
Twitter: 582 ezer magyar van regisztrálva, de csak a 2%-uk használja aktívan.
Snapchat: 493 ezer, 25 év alattiak első sorban
Whatsapp: 355 ezer, 15-30 közötti
Viber: 225 ezer, 30-40 közötti nők
Foursquare: 143 ezer magyar, 20-40 évesek , utazáshoz használják
Meetup: 99 ezer, 25-35 éves techie-k
A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők.
Persze ez változik korosztályonként, de még az 50 feletti generáció is 120 percet van online, a Z generáció pedig 348 percet. Ennek 30,8%-át a Facebook teszi ki, 9,8%-át a YouTube, 8,5%-át valamilyen chat program (elsősorban nyilván Messenger), 6,3%-át az Instagram, 27%-át weboldalak böngészése, 13%-át e-mailezés.
Egyrészről azt látjuk, hogy a Facebook több időt visz el, mint a web. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról, hogy amikor mobilon kattintunk a Facebookon egy weboldalra, akkor a Facebook saját böngészője jön be (vagy Instant Cikk formátum), vagyis a weben töltött tényleges idő valószínűleg több a mértnél.
A másik amit érdemes végiggondolni, hogy nem mindegy, milyen korosztály a célcsoportunk. A Z generáció kétszer annyi időt tölt el valamilyen chat programban, mint e-mailezéssel. Náluk ráadásul kisebb a Messenger aránya. Az Y-generációnál (20-35) a chat és az e-mail közel van egymáshoz, de még mindig a chat vezet, az X-nél (36-49) azonban egyértelműen az e-mail dominál, a Baby Boomereknél (50-69) pedig alig van chat.