A somogyi felügyelők évente átlagosan mintegy 300 tóparti ellenőrzést végeztek, idén nyáron is felkeresik a vendéglőket, kiskocsmákat, szálláshelyeket, és cukrászdákat. A hagyományos szezonális ellenőrzések kiterjednek a vendéglátó-ipari létesítményekre, az ott zajló tevékenységre, és az elkészített vagy forgalmazott élelmiszerekre. Az ellenőrök vizsgálják a higiéniát, az élelmiszerbiztonsági szabályok betartását - ez utóbbi esetében különösen nagy jelentősége van a hőkezelésnek vagy a hűtésnek - és figyelik a személyi higiéniát is mondta Zoltai Anna a Nébih vendéglátás és étkeztetés felügyeleti osztályának vezetője.
Egyre kevesebb vendéglátóhelyen tapasztalnak szabálytalanságokat, míg pár éve még halmozottan fordultak elő szabálytalanságok, a felügyelősség emberei 2014-ben már azt tapasztalták, hogy az egyszer megbüntetett helyeken igyekeznek mindennek eleget tenni és a következő alkalommal már nem kell bírságot kiszabniuk. A szokásos tempóban ezt azt jelenti, hogy mintegy 270 üzletet járnak végig a felügyelők júliusig.
A Nébih tapasztalatai is kedvezőek, a szóvivő úgy fogalmazott az igényes vendéglátóhelyeken nyomon követhetőek a felhasznált alapanyagok, élelmiszerek. A vendéglátásban európai norma szerint kötelező a fogyasztókat figyelmeztetni az élelmiszerek allergiát okozó jellemzőire, és az erre vonatkozó jelzések egyre több étlapon vannak jelen szerencsére.
Amire minden vendéglátósnak érdemes odafigyelnie az a takarítás, mert annak hiánya azonnali bírságot vonhat maga után. Ugyanilyen körültekintéssel kell lenni a megfelelő mosogatással is, valamint, hogy a dolgozóknak legyen egészségügyi alkalmassági vizsgálata. A szűrőn persze úgy is fenn lehet akadni, ha az alkalmazott nem tartja be a személyi higiéniás szabályokat, sajnos ez is az őt alkalmazó munkáltató felelőssége. Arra azonban még a lángossütőknek is ügyelniük kell, hogy a dolgozóknak legyen készmosójuk és biztosítsanak a személyzetnek megfelelő illemhelyet.