Inni járnak össze a kollégák, de csak évente egyszer

Ha a vállalat megszervezi, szívesen találkozunk a kollégákkal munkaidőn kívül, de a többség nem tartja a kapcsolatot a munkaidőn kívül. Ha mégis találkoznak, akkor az valamilyen formában az alkoholfogyasztáshoz kötődik.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A magyar dolgozók többsége nem jár rendszeresen a munkatársaival szórakozni. Pusztán 11 százaléktalálkozik heti/havi rendszerességgel, a kollégáival a munkaidőn kívül, 15 százalék pedig sosem veszt részt semmilyen ilyen jellegű programban. Ha azonban a vállalat előre megszervezi, 85 százalék szívesen elmegy, és nem érzi kötelezettségnek. A legtöbb közös program valamilyen módón kötődik az alkoholfogyasztáshoz, ezzel szemben a munkaidőn túli közös étkezések semmilyen formája nem jellemző.

A Profession.hu legújabb kutatásából kiderült, hogy a munkavállalók 70 százaléka csak évente egyszer-kétszer mozdul ki a kollégáival és általában akkor, ha ezt valamilyen speciális alkalom indokolja. A férfiak, a diplomások, a fővárosiak és a felsővezetők javítják leginkább az átlagot: ők járnak össze a legtöbbet.

Sörözni szívesen, fagyizni már nem

Bár az esetek közel kétharmadában mindig valaki más az adott esemény főszervezője, a téma meglepően hasonlít. Leginkább a közös alkoholfogyasztós programokat kedvelik a munkavállalók.  (Bár a legtöbb céges bulin viszonylag szolidan mulatnak a magyarok.) A céges kiruccanások több mint fele közös sörözés vagy borozás valamilyen vendéglátóhelyen, és az esetek további egynegyedében ugyanez zajlik csak zárt ajtók mögött, valamelyik kolléga otthonában. Népszerűek még a közös sportesemények és a zenés/táncos elfoglaltságok, ugyanakkor a felmérésből kiderült, munkaidőn kívül együtt enni nem szoktunk a kollégákkal. A közös munkahelyi programok listáján a sereghajtók az ebéd, a főzés, a bográcsozás, a fagyizás vagy a sütizés.

Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is
Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.
Ha rendszeresen nem is járnak össze, az alkalmankénti közös programokon azonban a megkérdezettek döntő többsége részt vesz. A nők az ötven év felettiek, a felsővezetők és az államigazgatásban és a kis cégeknél dolgozók többségére az átlagosnál jobban lehet számítani az ilyen rendezvényeken, amíg a 30 és 49 év közöttiek és a 100 főnél nagyobb cégnél dolgozók jobban szeretnek távol maradni.

Családot inkább nem viszünk

„Minden, a megszokott munkakörnyezeten kívül eső program hozzájárul ahhoz, hogy közelebb hozza egymáshoz a kollégákat. Az igazi csapatszellem és a hatékony együttműködés kialakulását ilyen eseményekkel érhetjük el a leghatékonyabban. Különösen igaz ez az olyan csapatépítő játékokra, amelyekhez nem kell komolyabb szervezés, mégis más készségeinket is megmutathatjuk rajtuk keresztül. Ez akár a munkahelyi előmenetelünkhöz is hozzásegíthet.” –mondta Sámson Dorottya, a Profession.hu munkaerőpiaci szakértője.

A kutatás eredményeiből kiderült, hogy, azokon a helyeken, ahol a vállalat szervez közös programokat ott ezt a dolgozók nagyra értékelik, és szívesen mennek el. A programok jellege azonban megmagyarázhatja azt a tényt, hogy a vállalati rendezvényekre a dolgozók fele mindig egyedül érkezik, és további egynegyed is csak nagyon ritkán hozza el a családját.

CÉGES PARTI – A VEZETŐ SZEMSZÖGÉBŐL
A céges mulatságok általában már a „kiengedés” időszakába esnek. A vezetőnek viszont ez még munka, fontos és komoly feladat, amit nem szabad elhanyagolni. Soha nincs nagyobb szükség a cégvezető arányérzékére, mint ilyen alkalmakkor, mert nem szabad szem elől tévesztenie: ilyenkor fokozottan is igaz, ő a példa (a viszonyítási pont) a munkatársai számára.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo