Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban

Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spammeljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hírlevél küldés egy folyamat része, ami előkészítéssel és utánkövetéssel jár együtt és a teljes marketing stratégia fontos része - ezért használjuk is helyette inkább az e-mail marketing fogalmat - kezdte előadását a Marketingfesztiválon Pogátsnik László.

Az első lépés a sziszifuszi, fáradtságos adatbázis építés. Felejtsük el, hogy a lényeg, hogy minél nagyobb adatbázissal rendelkezzünk! Nem a méret, hanem a minőség a lényeg. És, hogy honnan lesznek feliratkozók? A cégek többségéhez rengeteg adat érkezik be, naponta egy kazal névjegykártyát gyűjtünk be, vagy ugyanennyi ügyféllel beszélünk, de a többség nem kezd vele semmit. Pedig csak egy lépésre vagyunk a rendszerezetlen kapcsolatokkal az adatbázistól! (Itt adunk azért néhány tippet, hogyan gyűjthet további feliratkozókat.)

Akivel volt kapcsolat, interakció, az mind érdemes arra, hogy valahogyan a későbbiekben megkeressük – mindenképpen sokkal inkább, mint azok a tömegek, akikkel még semmilyen kapcsolatunk nem volt, csak valamilyen játékkal rávettük, hogy megadja az e-mail címét és azt sem tudja, kik vagyunk. Hiába szerzünk sok e-mail címet azzal, hogy indián nevet generálunk mindenkinek (talán mindenki emlékszik erre az "őrületre" a Facebookon), valójában használhatatlan lesz a megszerzett rengeteg kontakt. Hiszen olyan adatbázisunk lesz, amely nem érdeklődik a tevékenységünk iránt. Legfeljebb annyit érünk el vele, hogy többet kell fizetnünk a szolgáltatónknak a tömeges e-mail kiküldésért.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/digitalart

Mindenképpen a célcsoportot érdeklő „csalit” kell bevetni. Hisz hiába vonzó ajándék egy tablet, ha valójában azt mi nem árulunk, nem fogunk tudni mit kezdeni a vonzó ajándék miatt feliratkozott tömegekkel. Kerüljenek be az adatbázisba ajánlatkérők, korábbi vevők, érdeklődők! (Természetesen úgy, hogy ehhez a hozzájárulásukat kérjük.)

Még egyszer hangsúlyozzuk, nem a méret a lényeg! Tudatosan leveleket küldeni sokkal inkább megéri, sokkal hatékonyabb, mint tömegeknek küldeni spamet. Vegyük tudomásul, hogy nincs olyan termék vagy téma, ami mindenkit érdekel. Érjük el inkább azokat, akiknek releváns, amit kínálunk – akkor is, ha ők esetleg egy szűkebb csoport.

A cél, hogy minél mélyebb adatbázist építsünk! Tudjunk meg mindenkiről mindent, amit csak lehet, hogy a hírlevelünk tényleg vonzó legyen, az olvasókat megfelelően tudjuk kiszolgálni.

A hatékonyság növeléséhez elengedhetetlen az utánkövetés, hiszen innen tudhatjuk meg, hogy az egyes felhasználók mi iránt érdeklődnek. Muszáj elemezni, hogy ki milyen levelet nyitott meg, hogy a továbbiakban ne bombázzuk felesleges üzenetekkel őket (és így a spam mappába kerüljünk). Van, akit csak az akció érdekel, mások a szakmai hírekre vevők stb. Ha a különböző leveleink statisztikáit elemezzük, személyre szabottabb üzeneteket küldhetünk, amelyen nagyobb hatékonysággal hoznak nekünk érdeklődőket. Itt olvashat részletesen arról, hogy milyen mérési lehetőségeink vannak, és ezekkel mit kezdhetünk.

Minél erősebb egy ügyfélprofil, minél részletesebb adataink vannak a felhasználókról, annál személyesebb üzeneteket tudunk majd küldeni, ez pedig megéri a fáradtságot.

Egy valós, mély, szegmentált adatbázis kiépítése nehéz és lassú folyamat. Számít a tartalom, de számít a technológia is. Ha például túl sok üzenetünk visszapattan nem létező címekről, a spamszűrők egy idő után a tényleges feliratkozóknak sem érkezik meg a levél. (Itt talál néhány támpontot, hogy lehet elkerülni a spam szűrőket.) Kell az idő a listaépítésre és meg kell szerezni a hozzájárulást, fontos az adatgyűjtés minősége is!

Hogyan írjunk jó hírlevél tárgysort?
Egy ütős hírlevél is hasztalan, ha nem tudjuk elérni, hogy azt egyáltalán megnyissa a célközönség. Ebben van nélkülözhetetlen szerepe a tárgysornak. Azonban egy jó tárgysor megírása nem olyan könnyű feladat, mint ahogyan elsőre gondolnánk, ezért a MailEngine szakértőinek tapasztalatai alapján összegyűjtöttünk néhány aranyszabályt, hogy a címzettre gyakorolt első benyomásunk, vagyis a tárgymező gyümölcsöző legyen.
Milyen legyen a hírlevél 2016-ban?

Legyen egyszerű és rövid – nem fognak rá több időt szánni, mint amennyit muszáj. Segítsünk az olvasónak!

Legyen automata – így levesz egy terhet a vállunkról, nem pluszt rak ránk.

Legyen perszonalizált – a megszólítás egyedivé tétele 2016-ban már alap. (Cégnév esetén gond lehet a változó névelő (a/az) az automatizmus kialakításánál. Ezt egy egyszerű, "fapados" megoldással áthidalhatjuk: vegyük fel névelővel együtt a nevet, a forma szöveget pedig fogalmazzuk névelő nélkül!)

Legyen feliratkozásra csábító - például adjunk valamit a feliratkozóknak

Legyen megerősített e-mail címre küldve! -  Érdemes használni a kétszintű feliratkozást! Aki annyit nem tesz meg,hogy rákattint a feliratkozás után küldött megerősítést kérő e-mailre, biztos, hogy a hírlevelekre sem fog rákattintani. Csak egy haszontalan címet spórolunk meg vele.

Legyen mobilra optimalizált – ez 2016-ban már nem lehetőség, hanem kötelezettség, ha olvasókat akarunk. A legjobb, ha nem külön mobilra optimalizált oldalakkal dolgozunk, hanem reszponzív megjelenítéssel. (Amely automatikusan felveszi annak az eszköznek a megfelelő formát, amelyen éppen nézi a felhasználó az oldalt.)

Legyen szinkronban a landolóoldallal! -  Ha valaki átkattint és fel sem ismeri, hogy jó helyre érkezett. Na, akkor biztosan nem fog sok időt ott tölteni!

Legyen személyhez köthető! Akkor járunk jó úton, ha elkezdenek válaszolni a hírlevelekre, mert azt hiszi valaki, tényleg személyes üzenetet, személyes ajánlatot kapott! Ha nem csak átkattintások, de válaszok is érkeznek, jó úton járunk!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo