Így tervezzünk reális büdzsét egy online kampányhoz

Hogy mennyit kell költeni az online marketingre, arra nehéz általános választ adni. Minden vállalkozás más és más, így például az online marketing költségekben is komoly különbségek lehetnek. Adunk néhány mankót, amivel nagyjából belőhetjük, hogy mennyire lesz szükség és megúszhatjuk, hogy elszaladjon velünk a ló.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A szakértők a leggyakrabban ezt a kérdést hallják, az ügyfelektől legelőször: mennyit kell költenem a digitális marketingemre? De ki kell ábrándítanunk mindenkit, erre a kérdésre nem létezik gyors és egyszerű válasz, hiszen sok mindentől függ a szükséges és elégséges ráfordítás mértéke. Mérlegre kell tenni a márka nagyságát és ismertségét. Meg kell vizsgálni, hogy milyen életszakaszban van a termék. Ismert, most startol? Kicsi a cégünk vagy nagy multi? Vannak speciális igényeink? Ezer és egy vetülete van a dolognak. Van azonban néhány alapvető kritérium, amit ha előre meghatározunk, sorvezetőként szolgálhat ahhoz, hogy később működő marketing költségvetést dolgozzunk ki.

Az üzleti célt mérjük, ne a kattintást!
Az online térben minden mérhető, ezért valóságos adatmámorban égnek a cégek. Csak éppen az felejtődik el sokszor, hogy megtaláljuk, mi is az, amit valójában mérni kéne ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhassunk például a marketing büdzsét illetően.
Tűzzünk ki célokat

Az első lépés mindig az, hogy pontosan határozzuk meg, mit szeretnénk elérni. Beindítunk egy vállalkozást, egy teljesen új márkát? Vagy esetleg évek óta jól működő szolgáltatásunkat újítanánk meg picit és a hűséges vevőinket sem szeretnénk elveszíteni? Nehezen csábítjuk vissza a vásárlókat, és most az a cél, hogy gyakrabban visszatérjenek? A célunk lesz a kulcs a marketinghez, a költségvetéshez, útmutatás a többi területnek (például az értékesítésnek).

Kutassunk

Nem tudjuk jól meghatározni a saját költségvetésünket, ha nem nézünk kicsit körbe, nem kutatunk picit a konkurencia zsebében, persze jó értelemben. Hiszen hogyan is tudnánk optimálisan befektetni, ha elképzelésünk sincs a nagyságrendekről. Hogy egy egyszerű példát mondjunk, hogyan akarjuk jól belőni a költségvetést, ha azt se tudjuk, mennyi kulcsszóra, mennyiért kell majd fókuszálnunk? Íme néhány terület, amire érdemes figyelni:

  • korábbi kampányaink: sikerek, kudarcok, kulcsfontosságú eredmények
  • versenytársak: melyik kampányra mennyit költöttek
  • tartalom: milyen tartalom létezik már a területünkről, és hogy mutatkozik hiány?
  • szakma: kik a szakterületünk marketinges nagyágyúi és mennyiért lehet velük dolgozni
  • kulcsszavak: melyek a legfontosabb kulcsszavak a márkánkhoz és mennyiért lehet rájuk licitálni a Google rendszerében?
Ha ezekre a kérdésekre tudunk válaszolni, az segít meghatározni a kulcsfontosságú területekre fordítandó összegeket, azok nagyságát.

Kép:Pexels

Eddig és ne tovább

Fontos, hogy meghatározzuk, mennyi a maximális ráfordítás, amit megengedhetünk magunknak. Valamiféle büdzsét meg kell határozni ahhoz, hogy a szakemberek, akár saját marketinges kollégáink, akár ügynökség, ne sötétben tapogatózzanak. Csak a teljes elkölthető összeg ismeretében lehet megalapozott döntést hozni, hogy az egyes feladatokra, részterületekre mennyit költsünk.

A süti a legjobb marketingeszköz
A spóroláshoz fontos, hogy kihasználjuk a technológia nyújtotta lehetőségeket. A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt.
Listázzunk

Annak érdekében, hogy a költségvetés mindenre elegendő legyen, hasznos lehet létrehozni egy listát az összes különböző csatornáról, taktikáról és a stratégiákról, amiből választhatunk. Ami fontos lehet például:

  • tartalom létrehozása
  • tartalom támogatása
  • közösségi média marketing (hol szeretnénk megjelenni, facebook, linkedin, instagram)
  • e-mail marketing
  • fizetett keresés
  • bannerek
  • weboldal optimalizálás / konverziós arány optimalizálása
  • mobil marketing
  • online PR
A lista ne csak azokat a platformokat és formátumokat tartalmazza, amiket úgy vélünk, hogy a cél érdekében használni szeretnénk. Legyen rajta minden lehetőség, majd a későbbiekben kirostáljuk azt, ami adott kampányhoz nem kell, vagy rangsorolhatunk is a segítségével.

Legyen tartalék

Azonban azt se felejtsük el, hogy mindig adódhat valami váratlan kiadás is, egy utolsó pillanatban beeső lehetőség. Érdemes erre egy kis pénzt elkülöníteni, így nem néhány ezer vagy tízezer forint miatt bukjuk a kampány komoly sikerét.

A digitális marketing stratégiánkat nagyon nehéz és nyomasztó úgy meghatározni, ha előtte ezt a néhány mankót nem adjuk a saját kezünkbe. Legyenek eszközeink és stratégiánk, ne dobáljunk dartsnyilakat majd lesz valami alapon. Vegyük végig a négy pontot és máris közelebb vagyunk a célunkhoz.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo