A kérdés aktuálisabb, mint bármikor korábban: hogyan vezessük át dolgozóinkat a digitális világ okozta kihívásokon, hogyan fejlesszük a digitális kompetenciákkal kapcsolatos készségeiket? Erre próbálunk választ adni négy tanács formájában.
1) Győződjön meg róla, hogy az irányelveket összehangolta az üzleti célokkal. A megfelelő csoportokat felhozni a digitális stratégiában meghatározott szintre komoly irányelveket követel meg. Hatékonyabban tud majd digitális stratégiát kidolgozni, innoválni vagy éppen irányelveket fejleszteni egy szűk csoport kialakításával, aki segít ezen célok elérében és összefogja az ezirányú erőfeszítéseket. Olyan kérdésekre kell választ adniuk, mint hogy mire kell irányulnia a mobilfelhasználói élménynek, milyen közösségi oldalakon és milyen szinten érdemes jelen lenni, satöbbi. Persze tele van a világ általános és széles körűen használható tanácsokkal, de sokkal izgalmasabb célzott kérdésekre választ adni, mint, hogy "Milyen hosszúságú videót érdemes kitenni az oldalunkra", vagy hogy "ennek a stratégai szegmensnek milyen típusú kontent felel meg a legjobban"?
2) Fejlesszen külön utakat a tanuláshoz. A munkatársak a szükséges tudást két úton sajátíthatják el, ezért érdemes felkészülnie mindkettőre. Az első a munka közbeni tanulás, méghozzá olyan projektek esetében, ahol menet közben van szüksége a dolgozóknak új tudás elsajátítására. Bár ez a módszer jelentősen növelheti a projekt befejezésének idejét, az élesben kipróbált tudás előnye, amit a munkatársak magukra szednek, elvitathatlan. A másik módszer a külön oktatás. Persze nem feltétlenül kell ennek hivatalos papír alapú képzésnek lenni, de még csak beülős konferenciaoktatásra sem mindig van szükség. A digitális éra képességeit néha jó egyéni, informális "képzésben" elsajátítani, egy-egy délutánt eltöltve egy szakértővel a monitor előtt görnyedve. A két különböző típusú oktatás pedig nem annyira helyettesíti, mint inkább kiegészíti egymást, hogy így jussanak a munkatársak minél hamarabb minél magasabbra a digitális technikák világában.
4) Beszéljen világosan. Volt már a szakterületét nem érintő konferencián? Értett akár egy szót is az ott elhangzottakból? Erre gondoljon, amikor az Ön számára hétköznapi technológiákról, megoldásokról beszélget laikusok társaságában. Ne feledje: ha nem értik, miről van szó, nem fogják soha megtanulni. Igyekezzen előadásai szövegét megtisztítani a felesleges szakmai zsargontól és rendszeresen kérdezze meg a kevésbé képzett kollégáktól, mit értettek a szövegből. Igyekezzen nem csak az ismeretlen kifejezéseket elmagyarázni, de egyúttal világossá tenni azt is, miért is fontos ez a tudás a cég dolgozóinak.