Az utóbbi 2 évtizedben teljesen átrendeződött a piac és a kommunikáció módja. A világháló annyira részévé vált a mindennapjainknak, hogy már nem is keresünk szaknévsor alapján. Gyakran hallani, hogy aki nincs fenn a weben az nem is létezik. Ez a trend egyre elterjedtebb, ma már nagyon ritka, hogy egy újságot vagy telefonkönyvet használjunk tudakozásra, mert az internet a zakónk zsebébe is beköltözött az okostelefonok segítségével. Sokkal egyszerűbb a világhálón kikeresni egy szolgáltatót, akinek nem csak a nevét és a telefonszámát kapjuk meg, hanem akár véleményeket is olvashatunk róla.
Egyre inkább jellemző, hogy az üzleti és baráti ajánlások is az online térbe helyeződnek át. A közösségi oldalak remek gyűjtőpontok, ahol közvetlenül megoszthatjuk élményeinket, tapasztalatainkat egy-egy termékről, szolgáltatásról vagy magáról a szolgáltatóról.
Így tehát, aki időben lép, és a hírét a modern csatornákon kezdi kommunikálni az ügyfelek felé, annak lesz lehetősége az online kígyózó sorból kiválogatni a legjobb ügyfeleket.
„Magánemberként már bizonyára Önnek is van Facebook profilja. És a vállalkozásának készített már egyet? Netán regisztrálta már a szakmaiságáról ismert LinkedIn-en? Bizonyára már Ön is találkozott ezeken a felületeken üzleti oldalakkal. Ha igen, akkor biztosan azt is látta már, hogy egy ilyen oldal segítségével nagyon sok emberrel gyorsan és olcsón közvetlen kapcsolatot lehet kialakítani, ami sokkal gazdaságosabb megoldás, mint a helyi bazáros újság 10. oldalán hirdetni hétről hétre” – írta Szombati Orsolya online marketing szakértő a sales-akademia.hu és a marketingkivitelezes.hu alapítója legfrissebb blogbejegyzésében a Bisnode üzleti szolgáltató oldalán.
Érdemes tehát elgondolkodni rajta, hogyan lehet a közösségi oldalakat üzleti céljaink elérésére felhasználni. A Facebook különösen jó ehetőséget ad arra, hogy a cégünk a követők, rajongók mindennapjainak részévé váljon, és tudat alatt is hasson a meglévő vagy leendő vásárlóira.
posztoljon termékbemutatókat, írjon a szolgáltatásairól,
esettanulmányokat a témához kapcsolódóan,
publikáljon naprakészen a szakmát érintő hírekről,
tegyen fel videókat a termékei használatáról,
engedjen bepillantást a kulisszák mögé, mutassa meg munkatársait, vagy a felkészülés jellemző pillanatait,
nyugodtan mutassa meg játékosabb, humorosabb oldalát is,
építsen adatbázist azzal, hogy követőit időről-időre arra buzdítja, hogy iratkozzanak fel hírlevelére, vagy blog értesítőjére.
Tartsa kézben a dolgokat, mint egy jó menedzser!
Az üzleti oldalak menedzselése nem bonyolultabb, mint egy szisztematikusan felépített magánprofil kezelése. A kezdő lépések után, csupán megfelelő tartalom választás és a rendszeres publikáció szükséges ahhoz, hogy egy stabilan fejlődő, duzzadó oldalon kommunikálhasson leendő ügyfeleivel.
Ha már kellő jártasságot szerzett a legnagyobb közösségi portálon, érdemes kiterjesztenie láthatóságát egy másik sokkal koncentráltabb tematikájú közösségi oldalra is, a LinkedIn-re.