Hogyan írjunk nyertes üzleti ajánlatot?

A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legtöbben nem is sejtik, hogy sokszor milyen kis apróságokon dől meg egy ajánlat sikere! Előfordulhat az is, hogy valaki egy hiteltelen e-mail cím miatt veszítette el a nagy lehetőséget. Megint mások pedig eltántoríthatatlanul meg vannak győződve arról, hogy az ár a döntő.  Ez akkor igaz, ha olyan ajánlatok kerülnek egymás mellé, amelyek szinte semmiben sem különböznek egymástól, semmivel sem ugranak ki a többi közül. Íme néhány trükk Farkas Erika marketing szakértőnktől, amelyeknek köszönhetően tíz kiadott ajánlatból – alku nélkül - üzlet is születik legalább nyolc esetben!

Már az ajánlat címe sem mindegy!

Ne sajnáljuk az időt az ajánlat kivitelezésére! - Kép: SXC

Tíz ajánlattevőből kilencen csak szimplán odabiggyesztik az ajánlat tetejére, hogy:

A J Á N L A T.

Ön legyen az az egy, aki ettől jobbat ír.  Hogyan? Írja fel egészen egyszerűen azt is, mire adja az ajánlatot, mindezt úgy, hogy abban az domborítsa ki, a mire az ajánlatkérő vágyik.

Példák:

„Ajánlat egy olyan honlap elkészítésére, mely Önnek vevőket hoz!”

„Ajánlat új nyílászárókra, melyek mellett a meleg a lakásában, a gázdíj-megtakarítás az Ön zsebében marad”

„Ajánlat vevőszerző webszövegek írására, és egy különleges extra ötletre, ami még több vevőt meggyőzhet.”

Lehet, hogy talál olyan - saját magának-is-ellensége - vevőjelöltet, aki ezek mellett elmegy, de az esetek többségében ezeket az ajánlatokat szívesebben nézik át az érdeklődők.

Ne hálálkodjon az ajánlatkérésért!

Nem érdemes alázatos hálálkodásba fogni az ajánlat elején a hagyományos: "Köszönjük, hogy ránk gondolt" szöveggel, mert csupán azt éri el vele, hogy a vevő jobb alkupozícióba kerüljön. Ezzel ugyanis ő tökéletesen meggyőződik arról, hogy Önnek jó, hogy ő Önnél rendel.  Ehelyett érje el, hogy a vevő érezze azt, hogy neki jó, hogy öntől rendel.  Ezért a hálálkodás helyett, dicsérje meg az ajánlatkérő választását, és biztosítsa a felől, hogy azt fogja kapni, amit szeretne.

Példák:

4 jótanács kisvállalkozásoknak a franchise-hoz
Megjelent a Piac&Profit februári száma, benne olvashat a kisvállalkozások számára is növekedési lehetőséget jelentő franchise-ról és feltárjuk a Lipóti Pékség sikerének titkát. Összeszedtük a legfontosabb idei előrejelzéseket és az üzletemberek számára hasznos számos mobilalkalmazást is.
„Tudjuk, hogy Önnek nagyon fontos, hogy új honlapja nem csak szép legyen, hanem meggyőző is, ami sok új vevőt képes hozni. Ha részt vehetünk ebben, akkor szaktudásunk és kreativitást legjavát nyújtva ezt a célt tartjuk szem előtt.”

„Tudjuk, hogy fontos Önnek, hogy a magas gázárak mellett, jól szigetelő nyílászárókkal pénzt takarítson meg. Ezért azt ajánljuk Önnek, amivel legkedvesebb partnereink eddig a legelégedettebbek voltak. „

Írja le pontokba szedve, hogy Ön szerint mit vár el az ajánlatkérője?

Semmiképpen ne hálálkodjon!
Ez egy érdekes pontja az ajánlatnak, de semmiképpen ne hagyja ki! Írja le néhány rövid sorban, hogy Ön szerint mit várhat el az ajánlatkérő!

Ezzel több legyet is üthet egy csapásra:

  • egyrészt megmutatja a vevőnek, hogy Ön mindenre odafigyel - itt mindig lesz olyan szempont, ami a vevőnek nem jutott volna eszébe! Ügyesen legyen szakmai!
  • másrészt az olvasója látni fogja, hogy Ön törődik az ő elégedettségével már most előre is,
  • harmadrészt ő is belelát picit az Ön szakmájába, és elismeréssel adózik a hasznos információkért, amiket így megtudhat.
Ezek után jöhet az ajánlat!
Kkv tippek, hogyan használjuk helyesen a Facebookot
Sok vállalkozás még mindig személyes profilként jelenik meg a legnagyobb közösségi médiumnak számító Facebookon, a céges profil számos előnye így elveszik számukra. A Facebook egyre szigorúbban bünteti a helytelen hirdetéseket és odafigyel arra is, hogy a borítóképek is szabályosak legyenek. Viszont még mindig nem hallani arról, hogy letiltanának személyes profilként beregisztrált céges profilokat. Pedig még mindig nagyon sok vállalkozás helytelenül céges profilját felhasználói profilként üzemelteti.
Milyen legyen az ajánlat, hogy lehetőleg ne legyen alku tárgya, sőt(!) a drágábbat válasszák?

Ennek egyszerű trükkjei vannak

  • Legyen áttekinthető, első ránézésre is átlátható az ajánlat!
  • Tartalmazzon egy, de csak egy akciót.
  • mindig legyen egy másik verzió is az ajánlatban: egy profibb, de drágább megoldás!
Az ajánlatok 75 százalékában a drágább megoldást fogják választani az ajánlatkérők, ha pedig mégsem, akkor már nem alkudoznak az alacsonyabb árakon.

…és ami sokszor kimarad, pedig lényeges!

Ne hagyja ki az ajánlatból, hogy hogyan rendelhető meg, milyen lépéseket kell megtennie a vevőnek, hogy megvalósuljon, amit szeretne. Ezt tegye minél szemléletesebben, rajzokkal, képekkel, hogy első pillantásra is áttekinthető legyen a vevő számára, mi fog történni vele azért a pénzért, amit Önnél fog hagyni!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo