Az olcsóbb fenntartással nyernek a hibridek

Az európai villanyautó-piac 5 százalékkal nőtt tavaly, de a hibrideknél jóval nagyobb, 27 százalékos volt a bővülés. Mind a hibridek, mint a villanyautók segíthetik a jövőben a flottapiac bővülését - közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet szerint azonban a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt évben Európában összesen közel 660 ezer darab alternatív meghajtású új autó talált gazdára, ez 6 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az alternatív hajtású piacon belül a hibrideknél volt a legjelentősebb a növekedés: 2015-höz képest 27 százalékkal, 578 ezerrel nőttek ez eladások ebben a szegmensben - derül ki a Magyar Lízingszövetség az Európai Autógyártók Szövetségének adatai alapján készül összefoglalójából. A tisztán elektromos autóknál 5 százalékkal 155 ezer darabra nőttek az eladások. A gázüzemű autóknál ugyanakkor pedig 20 százalékos volt a visszaesés, így 176 ezer darabot adtak el a kereskedők Európa-szerte.

Kép: Pixabay

Egyelőre nem segít a támogatás

Magyarországon tavaly ősszel lépett életbe az a rendszer, amelynek segítségével maximum 1,5 millió forintos állami támogatást lehet igényelni a villanyautókhoz. A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai egyelőre nem érzékelik a villanyautók piacán a növekedést, kevesen kérnek finanszírozást elektromos autókra. Az európai trendeknek megfelelően inkább a hibridek a népszerűek az alternatív hajtású autók esetében. Itthon egyelőre ezres nagyságrendben futnak az utakon zöld rendszámos, tehát plug-in hybrid, vagy tisztán elektromos autók.

A Magyar Lízingszövetség szakértői úgy látják, hogy egyelőre a céges autóvásárlások fűtik a magyar autópiacot és egyre több vásárló figyeli a fenntartási kiadásokat, amelyek a hibrideknél és villanyautóknál alacsonyabbak, mint a hagyományos autóknál. „Éppen ezért a Lízingszövetség szerint a hibridek és a villanyautók fokozódó népszerűsége, a villanyautó-támogatási program hozzájárulhat a magyar flottapiac növekedéséhez” - mondta Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára.

Még várnunk kell a nemetekéhez hasonló áttörésre
Az elektromos meghajtású járművek és napelemes technológiák a nemzetközi piacokon egyre népszerűbbek. Nálunk is az új típusú energiaforrásoké a jövő, de még hiányzik a németországihoz hasonló áttörés. Létezik-e olyan kreatív megoldás, ami ésszerű mértékben segítené elő a megújuló energiára épülő eszközök térhódítását?
Arányaiban kicsi, de jelentős tempót diktál a flottapiac

A flottaszolgáltatás segítségével ugyanis a vállalkozások rugalmasan finanszírozási keretek mellett tarthatják fenn az autóparkjukat. A flottapiaci növekedésnek a nemzetközi példák alapján bőven van tere Magyarországon: a nyugat-európai országokban a vállalkozások 50-80 százaléka alkalmazza ezt a megoldást a járműpark fenntartására, ezzel szemben a magyar piacon 10 százalék körüli az arány. Az ugyanakkor kedvező, hogy a magyarországi flottapiac jól teljesít. A múlt évben flottafinanszírozás esetében az új kihelyezések 2016-ban - az előző évhez képest - 16 százalékkal 70 milliárd forint fölé nőttek - olvasható a Magyar Lízingszövetség közleményében.

A Magyar Lízingszövetség szerint örömteli az elektromobilitás népszerűsítését célzó kormányzati szándék, ugyanakkor egyelőre a villanyautó-forradalomról még nem beszélhetünk. A nemzetközi tapasztalatok alapján a Magyar Lízingszövetség szakértői szerint rövid távon inkább a hibridmeghajtású autóké lehet a főszerep az új autók piacán, a tisztán elektromos autók piaca pedig ezzel párhuzamosan növekedhet. Ahhoz, hogy ugrásszerű növekedés legyen a tisztán elektromos autók szegmensében többek között a mostaninál komolyabb mértékű ösztönzésre, valamint az áramkút-hálózat bővítésére lenne szükség, valamint a villanyautók árának csökkenésére, amelynek alapja a további műszaki fejlődés eredményeként mérséklődő előállítási költség.

Tóth Zoltán elmondta: Norvégiában és Hollandiában a pénzbeli ösztönzés és az adómentesség mellet például a díjköteles utak és kompok ingyenes használata, a buszsávok megnyitása is hozzájárult a villanyautók elterjedéséhez.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo