„Ma egészen más módszerekkel dolgozó cégek számítanak sikeresnek, mint öt éve. Megváltoztak a vevők, a termékek és a vásárlás folyamata is – mondta Wolf Gábor, a Marketing Commando vezető tanácsadója az ötödik alkalommal megrendezett Marketing Expón. – Az internetes áruházak korábban sikeres értékesítési módszerei – például a keresőoptimalizálás vagy az ingyenes hírlevél – nem hoznak új vásárlókat. A vevőnek utána kell nyúlni, tulajdonképpen a vásárlásig juttató futószalagra kell őt tenni” – fejtette ki a kisvállalati marketingszakértő.
Ebben a folyamatban először egy probléma megoldását kínáljuk internetes vagy Facebookon megjelenő hirdetéssel. Ha az érdeklődő rákattint, megadja adatait, de nem vásárol, újabb videoüzenettel és e-mail ajánlatok sorával mutathatjuk meg neki, miként segíthet az adott termék a számára fontos problémán.
A korábban eredményes ingyenes hírlevél helyett pedig érdemes olyan olcsó termék megvásárlását kínálni (könyvet, szoftvert, kupont vagy érdeklődési körhöz kapcsolódó terméket), amely után több vagy drágább termék megvásárlását is ajánlhatjuk a vevőnek. „Ezen kívül hihetetlen lehetőségeket kínál a Facebook, amely tulajdonképpen a tévé legújabb változata” – érzékeltette a helyzetet Wolf Gábor.
Hogyan teremtsünk bizalmat?
Internetes értékesítés során még mindig meg kell küzdeni az online látogatók bizalmatlanságával. Nyírő Réka, a Marketing Commando tanácsadója előadásában ezért a bizalom megteremtésének módszereit mutatta meg, amelyek révén rövidíteni lehet az értékesítés idejét és folyamatát, valamint el lehet érni, hogy az elégedett ügyfél másnak is ajánlja a cég szolgáltatásait.
Humor a marketingben
„Csak akkor alkalmazzuk a humort marketingünkben, hogy ha őszinték vagyunk. Ha nem jó a termékünk, visszaüthet a vicces hirdetés” – hívta fel a figyelmet Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonos-alapítója, aki maga is vállalkozóként működteti a népszerű színházat.
A „bevállalós humor” azonban versenyelőny a kkv-knak, hiszen ilyesmit egy nagyvállalat nem engedhet meg magának. Hogyan csináljunk vicces hirdetést – tette fel a kérdést a közönségnek a neves humorista, aki szerint jó eredményt úgy érhet el a cégvezető, hogy többedmagával ötletel, és nem bonyolítja túl a poént. A terméket szem előtt tartva ezután következhet a tesztelés elengedhetetlen fázisa, amikor ismerősöknek vagy idegeneknek megmutatva kiderül, valóban humoros hatást ér-e el a tervezett kampány.
Saját marketingünket tanulni
„Érezhetően terjed a marketingszemlélet a hazai kisvállalatok körében, évről évre egyre több az érdeklődő. Nagyon sokan éppen a Marketing Expón kerülnek közelebb a marketinghez. Ez óriási öröm, ugyanakkor hatalmas felelősség. Persze nem marketingeseket akarunk képezni! Egy kisvállalkozónak nem kell marketingszakértőnek lennie, egy kisvállalkozásnak a saját marketingjét kell megtanulnia. Ez gyakran mindössze pár marketingeszköz alkalmazását jelenti, amit bárki megtanulhat” – mondta Wolf Gábor.