Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat

A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Freedigitalphotos/cooldesign

„A modern üzlet, különösen az online üzlet egyértelműen a bizalomra épül. Az SSL pedig az üzleti bizalom alapvető eszköze az interneten. Ha egy cég nem szeretne lemaradni a digitális evolúcióban, előbb vagy utóbb lépnie kell: az SSL hiánya egyértelműen online versenyhátrányt jelent. A szolgáltatás egyáltalán nem luxus kategória: éves szinten néhány ezer forintból megváltható” – mondta el Molnár Ferenc, a Netlock Kft. ügyvezető igazgatója.

„A Google-nél már tavaly óta hátrébb kerülnek azok a weblapok, amelyeken nincs SSL hitelesítés. És ez fordítva is igaz: az SSL tanúsítvány javítja a találati arányt. Sőt, a keresőóriás most azt tervezi, hogy az összes hitelesítés nélküli weblapot „nem biztonságosnak” minősíti, és erre a böngészőkben vizuális jelzésekkel is felhívják a figyelmet.” De nemcsak a Google lép: a Microsoft júniusban alakította át a Bing keresőfelületét SSL alapúra, kifejezve ezzel elköteleződését a technológia iránt. A Mozilla pedig a friss böngészőverziókban már csak az SSL-lel védett weboldalakhoz engedélyezi az új funkciók használatát” – tette hozzá Molnár Ferenc.

Egyszerű és SEO-barát

A webáruház-fejlesztő ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője, Zajdó Csaba szerint – bár a magyar webáruházak nem kezelnek bankkártyaadatokat – számos olyan üzletileg érzékeny adat kerül hozzájuk, amit a kommunikáció során fontos védeni az illetéktelen behatolóktól. Ezt nem lehetséges SSL nélkül hatékonyan megtenni.

Kilakoltatja a feltört oldalakat a Google
A Google új algoritmusváltoztatások sorozatát indította útjára azért, hogy megbirkózzon a találati listát elárasztó feltört spam tartalmakkal szemben. A bejelentés szerint a hatások igen komolyak lehetnek, a változtatások a keresések 5 százalékát is érinthetik.
„Tapasztalataim szerint főként tévhitek, valamint az információhiány fogja vissza az SSL iránti igényt a kkv-k körében. Ilyen tévhit például, hogy az SSL árt a SEO-nak, azaz a keresőbeli helyezéseknek, holott az SSL használatát most már kifejezetten támogatja a Google és minden nagyobb kereső. Az a hiedelem is visszafogja a biztonságosabb vásárlás terjedését, hogy az SSL beüzemelése a már működő webáruházak esetén komoly technikai átalakításokkal jár együtt, pedig ez nem így van” – jelentette ki az ügyvezető igazgató.

Miben segít az SSL tanúsítvány?

Az SSL tanúsítvány a weboldal látogatóit védi. Az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg.

(A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.)

Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak, de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo