Vannak, akik azonnal elkezdenek ajánlatokat, reklámokat küldözgetni a feliratkozóknak amely nem biztos, hogy a legcélravezetőbb stratégia. Hiszen az, ha egy feliratkozó egymás után csak direkt értékesítési ajánlatokat kap, hamar le tudja lohasztani a figyelmét, és azt az érzést kelti benne hogy „Na…, még egy nyomulós cég, aki csak eladni akar nekem …”
Ezért, mielőtt az értékesítésre kerül a sor, fontos, hogy építsenek bizalmat, adjanak értéket, és hasznos tartalmat a feliratkozóknak. A legjobb, ha 5-7 hasznos tartalom után következik csak az értékesítés, de az sem egy direkt ajánlat, hanem inkább egy izgalmasan összeállított, jól felépített e-mail kampány formájában – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode üzleti szolgáltató blogján olvasható bejegyzésében.
Mit értünk „e-mail kampány” alatt?
Sokan gondolják azt, hogy az már kampánynak nevezhető, ha ugyanazt az ajánlatot egymás után többször eljuttatják az olvasóknak. Ez azonban még nem kampány. Ha a kampány szó eredeti jelentését megvizsgáljuk, akkor láthatjuk, hogy a jelentése „hadjárat”. Azaz: rövid ideig tartó, de fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység.
Ebben a mondatban minden szónak fontos jelentése van:
Rövid ideig tartó – azaz: van eleje, vége, amit nem hosszabbítunk meg! Fokozott erőfeszítéssel végzett tevékenység – azaz: a kampány alatt akár minden nap kaphatnak levelet az olvasók
Ahhoz pedig, hogy a hadjárat, vagyis a kampány végül sikeres legyen, nem kell más, csak egy jó haditerv! Ez a mi esetünkben azt jelenti, hogy ugyanúgy, ahogyan a hasznos tartalmat, úgy a kampány egyes elemeit, leveleit is meg kell terveznünk. (Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)
Ez lesz az a levél, amiből megtudják a feliratkozói, hogy készül valamire. Ahogy a neve is utal rá, itt még nem kell minden részletet elárulni. Elegendő csak egy „cseppet” adnia az információkból. Ez lehet egyetlen kérdés, ami foglalkoztatja a feliratkozókat, amivel felkelti a téma iránt az érdeklődést.
Például:
Mi a sikeres e-mail kampányok EGYETLEN titka? Elárulom Önnek a holnapi levelemben, figyelje a beérkező leveleit!
Miből lehet tudni, hogy egy frizura el van rontva? Megmutatom holnap délután egy vadiúj videóban.
Mi az első bombabiztos jele annak, hogy üzleti partnere pénzügyi problémákkal küzd? Maradjon velem, holnap megmutatom.
A lényeg: hogy utaljunk arra, hogy készül valami, aminek folytatása lesz.
Kapunyitó levél
Ebben már elárulhatja a részleteket: a Nagy Bejelentés lehet egy új termék, egy új szolgáltatás, egy termékfejlesztés. Ebbe a kampányelembe minden olyan érvet írjon bele, ami a leendő vásárlód szempontjából fontos lehet! Eközben figyeljen arra is, hogy ne a termékről írjon, ne annak tulajdonságairól, hanem arról, amit a termék vagy szolgáltatás az ügyfélért tenni tud! Amitől könnyebb lesz az élete, kevesebb lesz a gondja, ha megrendeli!
A határidőt, azaz, hogy mettől meddig lehet rendelni a termékből vagy a szolgáltatásból, akár az Ön által ajánlott kedvezményes vagy bevezető áron.
Az utasítást, azaz, feltétlenül írja le az olvasónak, hogy ha elolvasta a levelet, akkor mit csináljon! Klikkeljen? Telefonáljon?
Az emlékeztető levél
Ennek a levélnek az a célja, hogy felhívja az olvasó figyelmét arra, hogy a rendelési, vásárlási lehetőség hamarosan elillan előle, mert bezárja a kapukat a megrendelések előtt. Ebbe a levélbe a határidő-emlékeztető mellé becsempészheti például egy újdonsült vásárlójának referencia véleményét. Kérje meg az új vásárlóját arra, hogy mondja el, vagy írja meg Önnek pár sorban, hogy miért vette meg, miért rendelte meg az Ön termékét, szolgáltatását. A visszajelzést névvel, cégnévvel tegye bele referenciaként az emlékeztető levélbe, és persze ehhez mindenképp kérje el az ügyfél hozzájárulását is!
A levél végére pedig illessze be újra a termék vagy szolgáltatás megrendelési linkjét , és adjon egyértelmű utasítást: Rendelje meg MOST ide kattintva!
Kapuzáró levél
Ez a levél egy „last minute” levél legyen, amit a kampány zárás napján, kora reggel érkezik meg az olvasóhoz. Emlékeztesse ebben a feliratkozóit arra, hogy a megrendelési határidő a mai nap éjfél, és biztassa őket, hogy aki eddig hezitált, mindenképpen hozza meg a döntését most, ha nem akar lemaradni az ajánlatról!
Ha nagyon profi szeretne lenni, akkor ebbe az utolsó levélbe beleírhat még 5 okos, logikus, racionális érvet az azonnali döntéshez. Ez azoknak a feliratkozóknak fog segíteni a döntésben, akik észérvek alapján döntenek.