A szervezetben is vannak influencerek, nemcsak a közösségi médián, s bizalmuk elnyerése kulcsfontosságú a cég hatékony működtetéséhez.
Fiatal influencerek a cégben
”Ők tendenciákat is jeleznek a szervezeteken belül. Lehetnek a változás nagykövetei, ha új CRM-rendszert vagy valamilyen fontos változást szeretnénk bevezetni. Ha egy ilyen influencer nem áll a te oldaladra, az egész cég ellenetek van” – vélekedett Nardai Brigitta, a System Bridges Kft. ügyvezetője.
„Bizalom nélkül nincs hiteles vezetés és a visszajelzés is felesleges. Ha nem bízol valakiben, ne dolgozz vele, romboló lesz a kapcsolat. Negatív influencer lesz az illető, megjósolhatóan toxin lesz” – tanácsolta Borbély László, az SPA Tudásbázis Kft. executive coacha, szervezetfejlesztője.
„Tíz kisgyerekből hatnak lesz olyan munkahelye, ami ma még nem létezik” – mondta Kincses Szilvia, a Coachcard coach, trénere.
Az Y generáció fejlődésorientált, mentorokat igényel. „Nem biztos, hogy a legidősebb a legjobb mentor. Annak kell segítenie az új, fiatal munkaerőt, aki be tudja tanítani, de nincs olyan régóta a cégnél, ezért emlékszik, milyen kezdőnek lenni” – hangsúlyozta Toldi Zsuzsanna, az Aquoilone Training Kft. ügyvezetője.
„A preferenciális személyiségmodellek abban jók, hogy megmutatják, ki honnan nyeri az energiáját. Van extraverzió és introverzió. Ha a munkatársaink csendesen dolgoznak, az még nem jelenti azt, hogy enerváltak. Csak mindenki másképp viselkedik” – magyarázta Szabó Csaba, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója.
„Az X generáció a legkeményebben dolgozó. A szülői jelenlét már nem volt meg az életükben. Fontos nekik, hogy belátható karrierút legyen előttük. Az Y generációnak fontos, hogy nemcsak vezetőként működjön, hanem fejlesszen másokat is. A Y és Z generációnak fontos a visszajelzés” – vázolta a sajátosságokat Braun Katalin, a Coaching Humana Kft. coach trénere.
„Sok vezető panaszkodik, hogy miért mondja meg neki az Y generációs, hogy hogyan kezeljék, hogy hogyan legyen vele kedves a főnök. Aki azon parázik, hogy jön majd a Z is, basszus, azzal mit fogok kezdeni, ha még élek” – mesélte Dr. Ludvigh Károly, a Stratego ügyvezetője.
„Minden cégben többféle típus működik. Az építőt (builder) az anyagi javak mozgatják, az irányítót (director) a befolyás, a hatalom, a szakértőt (expert) a szaktudása kifejezése és hasznosítása, a barátot (friend) a lojalitás, a megőrzőt, védelmezőt (defender) a biztonság, a sztárt az elismerés, a szabad szellemet (spirit) a saját útja, az alkotót (creator) az újítás, a kutatót (searcher) a fejlődés – sorolta a típusokat Czagler Zsuzsa, a VIP Coaching Center motivációs szakértője.