Személyiség cikkek
Százéves a XX. század legbefolyásosabb politikusa
Százéves Henry Kissinger, volt amerikai külügyminiszter, diplomata.
Csak elegánsan: a legnépszerűbb karóra márkák az üzleti életben
A karóra állásfoglalás: azt mutatja meg, hogy ki hova sorolja magát, mit vár az élettől és mit engedhet meg magának. Habár a külső kialakításban, a színekben és díszítettségben akad eltérés női, férfi és uniszex karórák között, a szellemiség ugyanaz mögöttük.
Kulcsok az Y generáció megértéséhez a munkahelyen
Jelenleg öt generáció dolgozik együtt a cégeknél. Megérkezett a munkaerőpiacra az alfa generáció, az 1995 után született fiatalok felnőttek. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Elsősorban egyéniség vagy, nem típus
Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Hét újabb kérdés, amire jó ha készülsz az állásinterjún
A cégek már nemcsak a meghirdetett álláshoz szükséges technikai készségeket és a szakmai előmenetelt nézik. Valami pluszra van szükségük. Itt jönnek be a soft skillek, a munkavállaló számokra nehezen fordítható képességeinek skálája. A HR-es már az állásinterjún is ezek meglétére kíváncsi a jelentkezőben.
Ezekkel a kérdésekkel tapogatják ki személyiséged az állásinterjún
A CV nem mond el mindent rólunk. Adatokat, időpontokat, munkaköröket, kompetenciákat igen, de a nehezen mérhető soft skillekről, a társas helyzetekben alkalmazott készségekről igen keveset. Az HR-esek trükkös kérdésekkel próbálnak rájönni az állásinterjún, milyen a jelentkező személyisége és milyen soft skillekkel rendelkezik.
A vásárlók bőre alá kell bújni
Vásárlók helyett perszónák, termékek helyett csapatok, magányos farkas lét helyett pedig egy rendszer elemeként való létezés – ez a sikeres kereskedés alapja a jövőben. A Budapest LAB blogja ismeri a részleteket.
A kiégés ragályos
Munkaerőhiányos országban élünk. Meg kell becsülnünk a munkavállalóinkat, és jó érzékkel kell összeválogatni őket. Mit tehet a vezető, hogy az alkalmazottak jó hangulatban, hatékonyan működjenek? Hogyan motiváljuk a munkatársakat, amikor kiégnek? Erről is beszéltek neves előadók a Piac & Profit A nyerő csapat című konferenciáján.
Tücsök és hangya is kell a munkahelyi csapatba
Nem csak a focipályán gond, ha mindenki csatárt akar játszani, hanem a cégben is. Ugyanakkor a legjobb vezetőnek is szüksége van jó hátvédekre. Lássuk, milyen személyiségtípusok alkotják az ütős csapat alapját!
Énmárka rombolás: amit inkább ne mondjunk magunkról
Az énmárkánk, a rólunk mások fejében kialakult kép akkor is létezik, ha nem foglalkozunk vele tudatosan. Jobban megéri hát, ha magunk irányítjuk. Megmutatjuk, mit az, amivel viszont többet ártunk, mint használunk a személyes brandünknek.
Tényleg jó benyomást keltünk?
Ha egy helyzet nem úgy sül el, ahogy szerettük volna, hajlamosak vagyunk a külső körülményeket okolni. Mások viszont a személyiségünk hibájaként fogják ezt tekinteni. Jobb tehát felkészülni!