Eladni, tudat alatt

A labilis gazdasági viszonyok közepette minden vállalkozás pengeélen táncol, és kiszolgáltatott helyzetben van, talpon maradásuk pedig még inkább az eladások függvénye. Ilyen időszakban a cégvezetőknek elengedhetetlen megtalálniuk azokat az eszközöket, melyekkel magukhoz vonzhatják és vásárlásra ösztönözhetik vevőiket. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 


Kép:Piac&Profit/FényesGábor

Az ONLINET, Philip Graves, a vásárlási szokások pszichológiájával foglalkozó szakember eredményeit felhasználva, most a vásárlói döntések tudatalatti befolyásolásának technikáira hívja fel a figyelmet, hiszen számos olyan tényező van, melyeket észre sem veszünk a választásaink során. A neves kutató több más terület mellett ezeket a tudatalatti választásokat vizsgálja, s arra jutott, hogy 4 elsődleges tényező van, mely befolyással bír a vásárlói döntésekre. (A MAMASZ idei marketing tippjeit itt olvashatja.)

1. Jobban szeretünk gondolkozás nélkül vásárolni.

Testünk, agyunk a gondolkozáshoz energiát használ fel, így minél több vacillálást kíván egy termék kiválasztása és megvásárlása, annál inkább elfáradunk. Ebből kifolyólag minél több információ zúdul az ügyfelekre, minél több a választási lehetőségük, annál biztosabb, hogy a végén semmit sem vesznek majd.
Megoldás: Minél egyszerűbb vásárlási folyamat, annál biztosabb bevétel. Nem szükséges a túlságosan bő termékkínálat és az információdömping. Csak a legfontosabb adatokat adjuk át, amelyek befolyásolják a döntésüket.

2. Jobban utáljuk a veszteség érzését, mint a nyereség élményét.

A vevők ösztönösen óvakodnak a bizonytalantól, ugyanis sokkal intenzívebben éljük meg a veszteséget, mint a nyereséget.
Megoldás: Graves szerint míg a cégek azon fáradoznak, hogy megpróbálják meggyőzni  a vásárlókat, hogy az új mindig jobb, addig az ügyfelek arra összpontosítanak, hogy nehogy rosszul válasszanak. Így sokkal célravezetőbb, ha rádöbbentjük őket arra, mi mindent hagynának ki, ha egy másik terméket vinnének haza. (Hogy mire mehetünk a marketingben pénz helyett kreativitással, arról itt olvashat.)

3. Amivel először találkozunk, az fog meg minket leginkább.

A vásárlók szeretik azt hinni, hogy ésszerűen és tárgyilagosan választanak, de az első benyomás bizony háttérbe szorítja az objektivitást. Az első tapasztalatok, a márkaüzenet, a színek, más érzékszervi tapasztalatok, valamint az első mondat, amit hallanak egy adott termékről mind-mind megelőzik a racionális választást.
Megoldás: Az első találkozás az ügyféllel döntő fontosságú. Óvatosan kell megfogalmazni az első mondatokat, az első árajánlatot, és meg kell komponálni a vevő első lépését az üzletben, az élményt, mely a boltba történő belépésekor éri.

4. Inkább követjük a tömeget, minthogy úttörővé váljunk.

Mindenki szeretne úttörő, valamiben az első lenni. De a tudatalattink és a társaktól való függésünk miatt fontosak nekünk a szóbeszédek, és adunk mások véleményére. Ezt nagyon jól példázza az internetes vásárlói fórumok népszerűsége.
Megoldás:
Ebből a tényből kiindulva elég csak meggyőzni az ügyfeleket arról, hogy mindenki az adott terméket keresi és veszi, így elérhetjük, hogy a biztonság érzése felülkerekedjen a bizonytalanságon.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo