Kocsi helyett is szolgáltatást vásárolunk

Komoly tartalékok vannak még a hazai flottalízingpiacon, mivel a lízingelt flotta komoly költségcsökkentő tényező lehet, de a fókusz az eszközről egyre inkább a szolgáltatásokra és az élményre helyeződik.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A vállalatok egyre inkább felismerik, hogy bizonytalan gazdasági környezetben a közvetett költségek lefaragása és a céges források értéktermelő tevékenységekre fordítása jelentheti a különbséget a csődhelyzet és a növekedés között – hangsúlyozta Vincent van der Meijden, a Business Lease ügyvezető igazgatója.

Az operatív lízing adó-, kockázati és költségszempontból a leghatékonyabb flottamegoldás, amelyet a gépjárműadótól mentes elektromos autók használata még vonzóbbá tehet, mert elősegíti a legmodernebb, alacsony károsanyag-kibocsátású és alacsony fogyasztású autók elterjedését.

Az operatív lízing hozzájárul a vállalatok növekedéséhez, hiszen így a céges autók nem kötik le tárgyi eszközként a vállalat forrásait, nem terhelik a beruházási keretet, és nem rontják a befektetések megtérülési mutatóját, viszont havi költségként elszámolhatók, így a társasági adóalapot csökkentik. Az operatív lízingnél egyszerűbb és gyorsabb a hitelbírálati folyamat, és mivel nincs önrész, a tőkehiány sem jelent akadályt. Az autó árának áfatartalmát a bérbeadó visszaigényli, a számítás alapját a gépjármű nettó vételára és a regisztrációs adó képezi, azaz a bérbevevő nem finanszírozza az áfát, ugyanakkor a havi bérleti díj áfája üzleti használat arányában visszaigényelhető.

Így kell megfizetni 2015-ben a cégautóadót
Mennyi cégautóadót kell fizetni 2015-ben? Mikor úszhatjuk meg idén a cégautóadó fizetését? Íme a legfontosabb tudnivalók ezzel az adónemmel kapcsolatban.
A magyarországi vállalatok által lízingelt gépjárművek száma 2014 végén meghaladta a 75 ezer darabot, ami a forgalomban levő cégautóknak mindössze a 15 százalékát teszi ki. Ez pedig azt jelzi, hogy még jelentős bővülési lehetőségek vannak a magyar flottalízingpiacon. Ahhoz, hogy ez az arány Európában jellemző szintre emelkedjen, a finanszírozóknak a többletlikviditás mellett a szolgáltatásokkal kell vonzóbbá tenniük a lízingkonstrukciót a tulajdonlásnál, hiszen a partnerek elsősorban nem eszközt, hanem szolgáltatást vásárolnak – véli Vincent van der Meijden,.

Ma már minden szolgáltató szektorban elengedhetetlen az ügyféligények egyre teljesebb kiszolgálása: a lízingelt autóflották esetében elengedhetetlen garantálni a járművek megfelelő műszaki állapotát, mérsékelni kell az üzemeltetési költségeket, és egyre több esetben a vezetési élmény is hozzáadott értékként jelentkezik. A személyre szabható alkalmazások növelik a flotta kihasználtságát, valamint költségcsökkenést eredményeznek a vállalatok és a járművezetők számára. Az applikácók segítségével a partnerek nyomon követhetik az autóflotta általános helyzetét, könnyedén menedzselhetik a szervizigényeket.

Minden cégnek kell a megújuló
Akár beszállító lenne egy nagy gyártócégnél, akár a költségeit akarja csökkenteni, a jövőben egyetlen cég sem kerülheti meg a megújuló energiaforrások használatát. Segítségükkel ugyanis javíthatja a versenyképességét, csökkentheti a költségeit és az ökológiai lábnyomát.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo