Így győzhetjük le a konkurenseket a Facebook aukciókon

Napvilágot láttak a részletek a legnagyobb közösségi oldal aukciós hirdetéseinek rendszeréről, így végre tudjuk, mi alapján válogat a Facebook a hirdetések között. Lévai Richárd online marketing specialista foglalta össze a lényeget.

Kép: Pixabay

A Facebook végre kicsit beavatott bennünket a hirdetési aukció működésébe, ami azért fontos, ment minden hirdetés, amit létrehozunk, részt vesz egy aukciós folyamaton. Ennek a célja, hogy eldőljön, hogy a kiválasztott embereknek melyik hirdetés jelenjen meg a sok közül.  Ez nyilván azt jelenti, hogy az a hirdetés lesz a legsikeresebb, ami a hirdetőnek is hatékony, mert támogatja az üzleti céljait, illetve nem utálják, sőt lehetőleg szeretik a felhasználók. A Facebook hirdetési aukció célja tulajdonképpen ennek a kettős célnak az elérése, úgy, hogy meghatároz egy “összértéket” (total value) minden egyes hirdetéshez.

Ez az összérték, nem azt jelenti, hogy annak jelenik meg a hirdetés, aki a legtöbbet fizet. A Facebook a licit nagyságán túl minőségi faktorokat is figyelembe vesz a hirdetési aukció során – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketing specialista legfrissebb blogbejegyzésében.

Milyen faktorokat vesz figyelembe a Facebook?

A hirdető licitje

Az automatikus licit során a Facebook kalkulálja ki nekünk az aktuális licitet, azt figyelembe véve, hogy optimálisan költse el a teljes költségkeretet és a legtöbb eredményt érje el abban a célban, amit meghatározunk a hirdetési kampány létrehozása során.

A manuális licit azt jelenti, hogy a hirdető határozza meg azt a maximális összeget, amit a hirdetés során fizetni hajlandó a kiválasztott célokért. A Facebook azt tanácsolja, hogy manuális licit során ne válassz kisebb licitet, mint a javasolt tartomány maximális értéke.

Hirdetés minőség és relevancia

A Facebook figyelembe veszi, hogy mennyire tetszik az embereknek a hirdetés, ebből minőségi pontszámot generál, amit felhasznál a licitnél. Röviden összefoglalva arról van szó, hogy ha például sokan rejtik el a hirdetést, akkor negatív lesz az értékelése, ha sokan kattintanak, és sok időt töltenek a weboldalon, akkor pozitív. Ezekből a pozitív és negatív értékelésekből áll össze az a minőségi mutató, amit az aukció során is használ a Facebook.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent
A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.
Becsült cselekvési arány

A becsült cselekvési ráta (Estimated Action Rate) azt mutatja meg, hogy mennyire valószínű, hogy a megcélzott ember megteszi azt a lépést, amit elvárunk tőle az optimalizálás során. Például ha konyhai eszközöket szeretnénk eladni, vásárlási konverzióra optimalizálunk, akkor valószínűleg olyanokra célzunk, akiket érdekel a főzés. Azonban viszonylag széles azoknak az embereknek a csoportja, akiket érdekel a főzés és közülük sokan lesznek olyanok, akik nem fognak konyhai eszközöket vásárolni.

Erről szól a becsült cselekvési arány, aminek a segítéségével kiválaszthatjuk a sok főzés iránt érdeklődő közül azokat, akik a hirdetés hatására valószínűleg vásárolni fognak. Ezt a becslést a célszemélyek korábbi tevékenysége és a hirdetés korábbi koverziói alapján készíti el a Facebook.

A győztes hirdetés

Amikor egy aukció lezajlik, a Facebook egységesíti a fenti faktorokat különböző optimalizálási célok szerint, aztán kombinálja az összértékben. A legnagyobb összértékkel rendelkező hirdetést pedig megmutatja a Facebook. Ez azt jelenti, hogy egy hirdetés, aminek jobb a minőségű és releváns az le tudja győzni azt a hirdetést, amelyiknél nagyobb a licit, de kevésbé releváns és rosszabb minőségű.

9 fontos újdonság a Facebook hirdetésekben
A Facebook hirdetési rendszerébe olyan sok újdonság került az elmúlt időszakban, hogy szinte követni is lehetetlen. Lévai Richárd, online marketing szakértő összegyűjtött néhányat a legfontosabbak közül.
Azonban ahhoz, hogy a legtöbbet kihozzuk a Facebook hirdetésekből, a legjobb, ha pontosan célozzuk a hirdetéseket, jó minőségű promóciókat készítünk, és olyan nagy licitet használunk, amekkorát csak tudunk. Így tudjuk elérni azt, hogy legyőzzük a konkurenciát, és a legtöbb embernek megjelenjünk a célcsoportunkban. (Akik remélhetőleg hozzák az elvárt eredményt.)

A győztes hirdetés ára

Az összérték határozza meg azt, hogy melyik hirdetés győz, de nem ez határozza meg azt, hogy a győztes hirdetés mennyibe kerül. Sőt, az összérték kiszámításához használt maximális licit érték sem egyenlő azzal, amibe a hirdetés ára konkrétan kerülni fog.

A hirdetéskattintás (videó megtekintés, konverzió, lead, stb.) csak egy kicsivel fog többe kerülni ugyanis, mint amennyi ahhoz kellett, hogy legyőzze a hirdetés a többi hirdetést. Éppen ezért a hirdetés költsége általában nem fogja elérni a maximális licitet. Ezért nem éri meg alullicitálni, mert ezzel olyan megjelenésektől maradunk el, amiknek nem lenne különösen nagy plusz költsége.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo