Adóztatnák a használt kocsikat

Két szakmai érdekképviseleti szervezet azt szorgalmazza, hogy magasabb környezetterhelési adó vonatkozzon az idősebb gépjárművekre, így „tolva” a lakosságot az újabb járművek irányába.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Wikipedia

A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást, ezzel ösztönözve a járműtulajdonosokat, hogy a használt autókból is a környezetre kevésbé károsakat válasszák - mondta Gablini Gábor, a Gémosz elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete szinte egyáltalán nem "garantált", még mindig jó magyar gyakorlat, hogy visszatekerik az órát, sőt, több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.

Az adózás alapja ma a teljesítmény, ami nem járul hozzá ahhoz, hogy olyan környezetterhelésű autókat hozzanak be az országba, amely az átlagos járműállomány átlagát javítja. A behozott gépjárművek csaknem 50 százaléka 16-18 éves.” Döntően leselejtezésre várnak, néhány száz euróért lehet megvásárolni őket, mert nincsenek felkészítve a műszaki vizsgára, biztonsági elemeik állapota elmarad a kívánatostól” - fejtette ki.

A Gémosz és a Magyar Lízingszövetség álláspontja nem az, hogy tiltsák ki az öregebb autókat, csak legyen magasabb az ezeket terhelő adó, preferálva azokat a járműveket, amelyek az átlagnál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúak.

Megfizetünk a környezetvédelemért: na de így?!
Az emberiség néhány ezer éves történelme során alapvető változásokat idézett elő a környezetében. Ahhoz, hogy ezek a hatások ne eredményezzenek számunkra végzetes körülményeket, modern kifejezéssel: törekednünk kell a fenntarthatóságra, ennek érdekében pedig az adók megfelelő alkalmazása is eredményes lehet. Furcsaságok persze ezen a területen is előfordulnak, az olyan adófajták, mint az esővíz-adó vagy a tehénszellentés adója minimum magyarázatra szorulnak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo