A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) támogatja a környezetterheléssel összefüggő adózást, ezzel ösztönözve a járműtulajdonosokat, hogy a használt autókból is a környezetre kevésbé károsakat válasszák - mondta Gablini Gábor, a Gémosz elnöke csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete szinte egyáltalán nem "garantált", még mindig jó magyar gyakorlat, hogy visszatekerik az órát, sőt, több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.
Az adózás alapja ma a teljesítmény, ami nem járul hozzá ahhoz, hogy olyan környezetterhelésű autókat hozzanak be az országba, amely az átlagos járműállomány átlagát javítja. A behozott gépjárművek csaknem 50 százaléka 16-18 éves.” Döntően leselejtezésre várnak, néhány száz euróért lehet megvásárolni őket, mert nincsenek felkészítve a műszaki vizsgára, biztonsági elemeik állapota elmarad a kívánatostól” - fejtette ki.
A Gémosz és a Magyar Lízingszövetség álláspontja nem az, hogy tiltsák ki az öregebb autókat, csak legyen magasabb az ezeket terhelő adó, preferálva azokat a járműveket, amelyek az átlagnál alacsonyabb károsanyag-kibocsátásúak.