A vásárlók ösztönzésének 7 módja

2013. június 13. csütörtök - 07:30 / Sebők Orsolya
  •    

Az online kiskereskedelem évi több mint 10 százalékos bővülése visszahat a fizikai boltokra is, hiszen a vásárlási döntés folyamata alakult át. Az információszerzést, az ajánlások begyűjtését, a termékleírást, a hírnevet és az árazást is befolyásolja az új technológia. Mindebből pedig az következik, hogy az eladók számára még fontosabbá vált, hogy stratégiailag befolyásolni tudják vevőik döntését, méghozzá az interneten.

Fel kell piszkálnunk az érdeklődést! Kép:Pixabay

A legtöbben az interneten tájékozódnak mielőtt vásárolnának. Az oldalunkon számtalan módon fokozhatjuk a vevők vásárlási hajlandóságát.

1. Biztosítsunk minél részletesebb termékleírást online felületünkön!

Színesítsük termékfotókkal, képekkel. Mutassuk be a termékünket használat közben is. Tegyük lehetővé, hogy a vevő minél több részletet, vásárlási opciót megismerjen ezen a felületen.

2. Válaszoljunk a feltett kérdésekre!

Ezt nem csak személyesen lehet. Alakítsunk ki a felületünkön „Gyakori kérdések” menüt és/vagy tegyünk közzé „Hogyan használjam?” videót. Az oldalunkra látogatók értékelni fogják, ha interaktivitást tapasztalnak. Ez remek eszköz a vásárlók mélyebb elkötelezettségének kialakítására és lojalitásuk fokozására.

Még több vevőcsalogató módszer
„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük a potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.
A júniusi Piac&Profit magazin ebben segít önnek. A lapban az akciók lélektanától kezdve a vevői hűség kialakításának titkán át a webes felületek felhasználóbaráttá tételéig számtalan cikket olvashat a témában.

3. Ajánljunk valódi világot!

Mutassuk be használat közben termékünket, szolgáltatásunkat fotók, videók, hanganyagok segítségével. A sokféle, életből vett példával személyre szabottá válik az ajánlatunk. Segítünk, hogy mindenki úgy érezze: ez épp neki készült!

 

4. Kérjünk és tegyük közzé a visszajelzéseket!

A vevők bíznak mások tapasztalataiban. A döntési folyamatot jelentősen megkönnyíti, ha az oldalon ajánlásokat, észrevételeket is találnak az adott termék, szolgáltatás kapcsán. Az ajánlások még inkább célba érnek, ha elérhetővé teszünk egy listát arról, hogy akik az adott produktumot megnézték, még mire kattintottak.

Találj újat, tartsd meg a régit!
Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik, ha új vásárlókat akarunk szerezni. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni! A tippeket itt olvashatja.

5. Adjunk tartalmat!

Ha a termék mellé releváns tartalmat linkelünk, vagy az oldalunkon biztosítunk tartalmat – híreket, cikkeket, eseményeket –, a vevőink érdeklődését elmélyíthetjük termékünk és a téma iránt miközben észrevétlenül is növeljük a márkánk hírét.

6. Engedjük megosztani!

Legyen „megosztom” gomb a termék részletes leírását tartalmazó oldalon, így az érdeklődők maguk válnak a márka terjesztőivé.

7. Rögzítsük a tapasztalatokat!

Az interaktív platformok segítségével a vásárlási folyamat egésze rögzíthető az első lépéstől az eladásig. Az értékes adatok elemzésével még személyesebb ajánlatokat készíthetünk vevőink számára. Ily módon tovább növelhetjük a vásárlási hajlandóságot.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek