„Jól látszik, hogy még a kereskedelem legnagyobb, globális szereplői is keresik, hogyan lehet a leghatékonyabban, leggazdaságosabban bevezetni az automatizált boltokat. Az Amazon például a közelmúltban hátrált ki a nagy méretű üzleteinél a Just walk out koncepcióból, valamint a gépi látás technológiájából. A mi kidolgozott megoldásunk teljesen automata üzemmódú, akár konténerméretű üzlet működtetésére is alkalmas, de elemzéseink szerint a hazai piacon jelenleg az úgynevezett hibrid modellre van nagyobb igény” – fejtette ki Bessenyei István, a Laurel Kft. tulajdonosa.
A hivatalosan a május 15-i XI. Laurel Retail Konferencián debütáló megoldásnál a meglévő boltok a legforgalmasabb órákban az eddigiekhez hasonlóan működnek, míg a megszokott nyitvatartási időn kívül (pl. éjszaka, szünnapokon) teljesen automata üzemmódban, távfelügyelet mellett fogadják a vevőket. A vásárlók ekkor olyan technológiákat beiktatva léphetnek be a boltba és fizethetnek, amelyek már számtalan helyen élesben, megbízhatóan működnek.
A részleteiben a konferencián leleplezendő rendszer a már igazoltan hatékony nemzetközi példák Magyarországra szabott változata, több egyedi Laurel-fejlesztéssel. Az alapkoncepció olyan, hazánkkal minden értelemben összemérhető országokban is kiválóan működik, mint Csehország, ahol idén már rohamléptekben terjesztik ki a megoldást. Bessenyei István szerint ez alapján joggal feltételezhetjük, hogy a rendszer itthon is sikeres lesz, azaz a vevők könnyen boldogulnak majd a használattal és örülnek, hogy bármikor betérhetnek a boltba, a kereskedők pedig működési költségeik optimalizálása mellett jutnak számottevő többletbevételhez.