“A válság a nyarat is átalakította” - véli Hadi László, a Job Kft. ügyvezető igazgatója. “Nem lehet már békésen, gondtalanul pihenni. Alapvetően három ok rejlik a nyári szünet megszűnése mögött. Először is a válság rákényszerítette a cégeket és a munkát keresőket, hogy rövidebbre szabják a pihenésük időtartamát. Emellett a nyaralás alatt is érdemes nyitottnak maradni a lehetőségekre, és ha kell, akár a nyári szabadságot feladva is elmenni az állásinterjúra. Azt tapasztaljuk, hogy azok a cégek, amelyek most keresnek új munkatársat, azonnali belépést várnak el, sőt még a legjobb jelöltekre sem biztos, hogy sokáig várnak. Ahogy az egyik számítástechnikai ügyfelünk fogalmazott: “Most nem a legjobb embert keressük, hanem azt, aki a leggyorsabban tud munkába állni”. Az átalakulás harmadik fő oka pedig a digitális áttörés. A cégek nem pusztán vállalati honlapjaikon hirdetnek állást, hanem a különböző közösségi oldalakon zajló tudatos márkaépítéssel és az álláslehetőségek folyamatos, vonzó megjelentetésével próbálják elérni a jelölteket.” - mondta Hadi László.
A cégek nagyfokú rugalmasságot várnak el az állást keresőktől. A munkát keresőknek a jól bevált megszokásokat gyakran sutba kell dobni és nyitniuk kell az új lehetőségek felé. Már az egyszerű pozíciók sem statikusak, a váltás képessége és a gyorsaság mind az állás elnyerésének, mind pedig a munka megtartásának a kulcsa. Aki nem elérhető, azt nem fogják felhívni. “Kikapcsolt telefonnal nem lehet elhelyezkedni” - összegzi Hadi László.
A megkezdett szabadságról is visszahívhatja a főnök a munkavállalót!
Az elérhetőség és a naprakészség a munkát kínáló cégek számára is elsődleges követelmény lett. Az elavult vállalati honlap vagy a már betöltött állást továbbra is hirdető oldal a cég egészére vet rossz fényt. A Job Kft. javaslata alapján öt alapvető szempont figyelembevételével a vállalatok lényegesen meg tudják könnyíteni a honlapjukon és közösségi oldalaikon állást keresők eligazodását.
- A kereső funkciónak az állást hirdető oldalak esetében is működnie kell. Ez segíti, hogy az állást keresők ne pusztán a lehetséges állásokra bukkanjanak rá, de választ kaphassanak leggyakoribb kérdéseikre is.
- Áttekinthető tartalomra van szükség, ahol az oldalra látogató érdeklődő témákra bontva és kezelhető módon találja meg a számára fontos információkat, ami alapján el tudja dönteni, hogy megpályázza-e az adott állást.
- Előtérbe kerül a kínált információ személyre szabhatósága. Egy egyszerű kérdőívvel vagy felméréssel be lehet szűkíteni, milyen típusú munkát is keres az illető, ezt követően pedig már személyre szabottan, célzottan lehet állás lehetőségeket kínálni.
- A képernyőkön megjelenő benyomások a vállalat kultúrájáról is szólnak. A céget bemutató rövid film vagy a munkatársak hiteles nyilatkozatai csodákat tudnak tenni, a személytelen száraz információ halmaz viszont riasztó lehet.
- Az állást keresők a legkülönbözőbb PC-k, laptopok, tabletek és okostelefonok képernyőit nézve keresnek rá az adott cégre. Az alkalmazásoknak mindegyik eszközön jól kell működnie, ehhez pedig HR, kommunikációs és IT szakemberek szoros együttműködésére van szükség.