Már a projekt legelején felmerült, hogy közösségi finanszírozással vonjanak be tőkét. A Kickstarteren június negyedikén indított kampányt július 20-án zárták le, és a megcélzott 20 ezer font helyett mintegy 25 ezret (középárfolyamon számolva 10,7 millió forintot) gyűjtöttek össze.
– A diplomamunkám egy nem interaktív vizuális világ megtervezése volt, és olyan jól sikerült, hogy úgy gondoltuk, érdemes lenne továbbfejleszteni. Úgy tűnik, mások is egyetértettek velünk – mondja a lezárt kampánnyal kapcsolatban Poszmik Dániel, a Quern egyedi steampunk elemeket felvonultató látványvilágát megálmodó game designer.
Alapos mérlegelés után döntöttek a Kickstarter mellett.
– A lehető legszélesebb közönséghez szerettünk volna eljutni, erre pedig ez az oldal kínálta a legjobb lehetőséget – teszi hozzá.
Ahhoz, hogy kampányt indíthassanak, kellett egy nagy-britanniai céges bankszámla és persze egy angliai cég.
– A kampány kedvéért alakultunk céggé, miután felmértük, hogy egy angliai cégalapítás mennyibe kerül, milyen feltételei vannak. Olcsóbban megúsztuk, mint vártuk: a teljes költségünk nem érte el a százezer forintot – meséli Szakács Ábel, a csapat PR-menedzsere és a játék hangmérnöke.
Miután elhárultak a jogi akadályok, következett a kampány megszervezése. Először meghatározták az összeget, amelyet szerettek volna megszerezni, majd hozzáláttak, hogy kitalálják a kampány struktúráját, megírják a szövegeket.
– Nem volt könnyű eldönteni, hogy mennyi pénzt kérjünk. Egyrészt ebből fizetnünk kell a megjelenésig hátralévő félév költségeit, másrészt reálisan elérhető célt kellett kitűznünk – hangsúlyozza Gulyás Gergely, a játék programozója és webfejlesztője. – A húszezer fontos targetet elérhető, mégis elég nagy összegnek gondoltuk ahhoz, hogy a csatlakozók érezzék, itt komoly projektről van szó – teszi hozzá Poszmik Dániel.
– Lassan haladtunk, hiszen egyikünk sem ért a PR-hoz vagy a marketinghez. Sokat agyaltunk a kampány lefolytatásán: mintegy két hónapot vett igénybe az anyagok összeállítása, a szükséges szövegek megírása. Közben pedig a játékkal sem foglalkoztunk, mert ha valamit megváltoztatunk rajta, akkor az egészet kezdhettük volna elölről – folytatja a grafikus.– Csaknem egy hónappal a kampány után érkezett meg a pénz a számlánkra, amiből el kell végeznünk az utolsó simításokat a játékon, finanszíroznunk kell a fordításokat, a szinkront, a honlap és a szerverek fenntartását, valamint a támogatóknak, illetve a megrendelőknek szánt csomagok postázását – mondja Gulyás Gergely.
A terveik szerint február környékén jelenik meg a már játszható Béta-verzió, amelyet a több nyelven is elérhető végleges változatok követnek az év folyamán.
– És persze nem állunk meg itt: a terveink szerint továbbvisszük a céget, és újabb játékokat fejlesztünk.