Az OTP Agrár szakértői szerint főként a környező országok piacaira való termelés jelenthet előrelépést a hazai kis-, közepes és nagyvállalatok számára.A sikeres agrár-külkereskedelemhez azonban a vállalkozásoknak három fő kihívásnak is meg kell felelniük.
Egyfelől pontosan kell ismerniük azoknak a célpiacoknak a sajátosságait, ahol eladnák termékeiket. Fel kell mérniük, milyen termékekre, milyen mennyiségben és milyen speciális igények mellett van kereslet, de tisztában kell lenniük az adott piacszabályozási sajátosságaival is. Másfelől kiterjedt kapcsolatrendszerre is szükség van a szállítási, forgalmazási és egyéb folyamatok hatékony megszervezéséhez. Harmadrészt pedig elengedhetetlen az a stabil pénzügyi háttér, amelynek köszönhetően a vállalkozások akár hosszabb távon is biztos alapokon termelhetnek, fejleszthetnek és lehetnek jelen a kiszemelt piacokon.
Ezen a három területen hivatott támogatni a hazai agrárvállalkozókat az OTP Agrárágazati Igazgatóság által elindított szakmai rendezvénysorozat. A szeptember 5-én, a szegedi Art Hotelben megrendezett Első OTP Agrár – Határ Menti Üzleti Fórum a vállalkozásvezetők kapcsolatrendszerének szélesítését, valamint a praktikus, üzleti tapasztalatok megismerését szolgálta. Az esemény agrárvállalkozó előadói – így a horvátországi Mihalj Agricultural Company képviseletében Krunoslav Kovačić is – a határon átnyúló üzleti kapcsolatok és lehetőségek fontosságát emelték ki. A Mihalj Group vezetője hozzátette: „Horvátország szlavóniai régiójában szántóföldtől az asztalig ellenőrzött egészséges élelmiszerekkel látjuk el a fogyasztóinkat. Agrárvertikumként szántóföldi gazdálkodással, állattenyésztéssel, tej- és hústermékek előállításával, a legmodernebb technológiák felhasználásával a partnerektől, versenytársaktól is tanulva fejlődünk piaci körülmények között.”