Egy honlap esetén a siker összességében azt jelenti, hogy a weboldal naponta képes bevételt produkálni a tulajdonosnak, nem csak tartalomszolgáltató esetén pedig legalább 3 új megkeresést kap a héten, amelyekből legalább 2 megrendelésnek tekinthető. A kutatások alapján csak akkor lehet sikeres egy honlap, ha a nap 24 órájában a látogatók és a megrendelők rendelkezésére áll, segít növelni a cég ismertségét, ezen felül pedig úgy mutat be ajánlatokat, termékeket vagy információkat, hogy azok rögtön kelendőek legyenek - írja a reelweb.hu.
Egységes arculat
Határozottan elengedhetetlen az ügyes tervezés, aminek első lépése az arculat egységesítése. Ez összességében nem csak a honlap, hanem a cégarculat esetében is szükséges lépés, de minden esetben fontos meghatározni ebben a pontban, hogy milyen kinézet, milyen hangulat áradjon a honlapból. Elvárás a barátságosság, a jól megválasztott, nem hivalkodó dizájn és színkombinációk, ezen felül pedig az átláthatóság. Ha ezek mind adottak, akkor máris megtettük az első lépést ahhoz, hogy weboldalunk sikeressé váljon.
Tartsuk szemmel a konkurenciát!
Az egységes arculat azonban még nem minden, amennyiben ugyanis vannak konkurenseink, minden esetben fontos, hogy őket is szemmel tartsuk, illetve elemezzük. Készítsünk konkrét listát – pro és kontra egyaránt – nézzük át a sikeres honlapokat, próbáljunk meg rájönni, hogy mi lehet a titkuk, és erősítsünk azon a téren. Természetesen másolni sosem szabad, így arra mindig gondosan ügyeljünk, hogy saját weboldalunk egyedi legyen, az egyediség ugyanis a kutatások szerint minden esetben a siker kulcsa.
Természetesen egy honlap még nem lesz sikeres csak attól, hogy nagyszerűen néz ki, a statisztikák szerint ugyanis a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja. Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Ha közéleti témában mozgunk, akkor például figyelni kell a közízlést, és ahhoz kell igazítani mindent, ez ugyanis garantáltan rövidtávon is sikeressé tesz egy weboldalt. Ha nem tartalmat közvetítünk, hanem saját termékeket vagy szolgáltatást árulunk, abban az esetben válasszunk mindig profi fotóst és prezentőrt, hogy minden a lehető legnagyobb minőségben kerüljön tálalásra. Az adatok alapján a leg több pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre!
Jó domain – fél siker
Fontos ugyanakkor, hogy sikeres weboldalunk a megfelelő domain nevet kapja! A név mindig legyen vagy márkanév, vagy a tevékenységhez szorosan köthető, hogy már innen is tudni lehessen, hogy mivel foglalkozunk, mi a szándékunk és a célunk. Szempont legyen ezen felül a megjegyezhetőség, valamint az is, hogy a Google szeresse, így amennyiben labdákkal foglalkozunk, célszerű a domain névben is szerepeltetni ezt a szót valamilyen formában. Talán sokak számára megdöbbentő, de a sikeres honlap nem olcsó sem! A kutatások bebizonyították, hogy az előre felépített rendszereken alapuló weboldalak nagyon behatároltak, mindig megrekednek egy szinten, ellenben ha egy szakember, egy programozó, akkor mintegy 30 százalékkal nagyobb esélyünk van az idő előtti, ezen felül pedig magasabb profitra. A legfontosabb azonban, hogy a honlap-készítésre mindig egyfajta befektetésként tekintsünk, ami már rövidtávon is képes megtérülni, de persze a siker kulcsa az is, hogy az átadás vagy az indulás után folyamatosan fejlődjünk, dolgozzunk rajta és tökéletesítsük, mert a növekedés minden esetben csak így érhető el.
Ha ezeket az alapszabályokat betartjuk, a kutatások eredményei alapján – elméleti síkon – biztosak lehetünk abban, hogy egy sikeres honlap tulajdonosai vagyunk, ami hosszú távon is garantálhatja majd számunkra a megélhetést.