A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) felmérése szerint a kis- és középvállalkozások (kkv-k) versenyjogi ismeretei hiányosak, ezért a hivatal kampányt indít a versenykultúra fejlesztésére, és a versenyjogi megfelelés elterjesztésére - mondta Tevanné Südi Annamária, a GVH főtitkára.
A legfontosabb információkat a GVH megfeleles.hu címen elérhető oldala tartalmazza, de készülnek hírlevelek és nyomtatott kiadványok is a cégvezetőknek - tette hozzá a főtitkár. A GVH-val hasonló eredményre jutott a Transparency International (TI) saját felmérésében, és ez alapján rámutat, hogy a versenykultúra alacsony színvonala növeli a korrupció kockázatát - mondta Alexa Noémi, a TI ügyvezető igazgatója a tájékoztatón.
A GVH megrendelésére készült felmérés azt mutatta, hogy a cégvezetők kétharmada az ideálisnál gyengébbnek tartja a versenyt. A saját értékesítési piacán minden cég - a nagyságától függetlenül - jóval erősebbnek érzi a versenyt, mint a beszerzési piacán. A versenytörvény előírásairól a cégvezetők kétharmada az internetről tájékozódik. Minden ötödik a szaklapokhoz fordul, míg egytizedük jogász segítségét kéri.
A TI felmérése szerint az érintettek kétharmada nem rendelkezik érdemi tudással sem a versenyjogról, sem a versenyjogi megfelelés gyakorlatáról. Három megkérdezett cégvezető közül csak kettő tudta azt, hogy tilos a piac területi felosztása. A versenyt korlátozó, illetve torzító jelenséggel a legtöbb vállalati vezető a közbeszerzéseknél találkozott. Ez főleg a nagyobb beruházásokra és cégekre jellemző.
A versenyjogi ismeretterjesztésben a GVH együttműködik a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, a Brit-Magyar Kereskedelmi Kamarával, a Magyar Ügyvédi Kamarával és a Magyar Könyvelők Országos Egyesületével is.