A keresőből érkező látogatók tradicionálisan sokkal többet vásárolnak (jobban konvertálnak) mint a hirdetésből érkezők. Ezért bármilyen jó is a hirdetési stratégiánk, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás még mindig fontos - kezdte előadását az E-Commerce Expón Vajda Szilárd, a WebshopSEO szakértője.
A Google algoritmusa - mint arról már mi is sokszor írtunk, azonban folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között. Lássuk a szakértő tippjeit, hogyan érhetünk jó helyre!
- Kreatív tartalomgyártás
Hogy miért jobb még a kreatív tartalom a szöveghez képest? Egy jó videót vagy infografikát nem nagyon lehet lemásolni – amivel egyébként a konkurencia előszeretettel próbálkozik, így hosszú távú előnyt jelent.
- Mobilra optimalizálás
Hogy megfelelünk-e a Google elvárásainak, azt ingyenes eszközével könnyen ellenőrizhetjük. Szerezhetünk mobilbarát webhely címkét is, amivel nagyobb eséllyel kattintanak majd át hozzánk a keresőből a látogatók, mert tudják, hogy mobilról is tudnak majd nálunk vásárolni. A mobilra optimalizálás egyelőre még nagyokkal szemben is előny lehet, hívja fel a figyelmet a szakértő, mert sokan még mindig nem tették meg – ez egy esély a kicsiknek.
- Közösségi média
A Google ugyanis arra törekszik, hogy a felhasználó kérdésére a legjobb választ adja. Ehhez közvetett mutatókat is használ, például a lepattanási mutató arányát figyeli, vagyis azt, hogy mennyien térnek azonnal vissza az átkattintók között, de használja például a közösségi oldalakon való megjelenést is.
Több közösségi médiumban való jelenléttel akár több egymás utáni találati helyet is megszerezhetünk az oldalunknak. Az első a Facebook oldalunk, a második a Youtube. Jól hangzik?
- Jobb helyezés egyenlő több látogató? Nem önmagában
Hogy ide bekerüljön a mi oldalunk tartalma, ahhoz az kell, hogy az oldalon ott legyenek releváns (természetesen a termékünkkel kapcsolatos dolgokban) kérdések és arra adott válaszok – ezek között keres a Google. Ahhoz, hogy ez jól menjen, ismernünk kell a célcsoportunkat, tudni, hogy milyen kérdései vannak a felhasználónknak, amelyekre releváns válaszokat tudunk adni, és válaszolni azokra.
Fontos a helyspecifikus szolgáltatásokban való megjelenés is. Segítségével földrajzi helyhez kötött kereséseket lehet végezni. Van, hogy az ember a teljes világhálót szeretné végigkutatni, de néha csak arra van szüksége, hogy találjon egy gyalogosan elérhető autószervizt. A szolgáltatással lehet keresni „valamit”, mint például pizza és „valahol”.A cégek ingyenesen bekerülhetnek ezekbe a listákba, mindössze regisztrálni kell hozzá.
- Új rangsorolási szempontok
- Az oldal betöltési sebessége
Amin tudunk változtatni:
- az oldalon levő képek mérete: a szakértő szerint a lényeg, hogy értelmesen döntsünk, mekkora képekre van szükség. Egy kiló lisztről valószínűleg nem vágyik hatalmas méretű és felbontású képre a felhasználó, itt elég a kicsit – ez pedig jelentősen gyorsítja az oldalt.
- egyszerűbb menük: ha kevés kategóriánk van, felesleges a gördülő kategória ajánló – egyszerűbb és gyorsabbá teszi az oldalt, ha egyszerűen felsorolás van, kevés kategória esetén ez is átlátható.
- Kifejezések helyett kulcsszó-csoportok, teljes mondatok
Idén már nagyon fontos a harmadikra, az információs keresésekre koncentrálni. Vagyis nem csak a top kulcssszavak számítanak, hanem minden, ami ehhez kapcsolódik, ami kiszolgálhatja a felhasználó kérését. Ezért lehetnek fontosak a teljes mondatok is.
+1. Hangalapú keresés
Itthon ez még a jövő zenéjének tűnik, de Amerikában például már teljes mértékben a jelen. A Google egyre jobban ad válaszokat konkrét kérdésekre, az emberek meg fogják szokni, hogy kérdeznek tőle. Ezekre kell tudnunk válaszolni.