4+1 marketingjóslat 2018-ra

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Trend1: Generation – next? 

2018 fókuszában a generációkra szabott marketing lesz. Egyre több az idős ember, elöregszik a társadalom, míg a Z generáció nagy tartalomfogyasztó és „problémás” marketing-célcsoport egyszerre: 3 másodperc alatt kell megragadunk a figyelmüket, hiszen eddig terjed a vizuális figyelme ennek a generációnak, így egy jó grafikai megoldás sokkal nagyobb közönséget tud majd aktivizálni. 2018 nagy kérdései közé tartozik, hogy hogyan kerüljük ki a reklámblokkolókat, hogyan kerülhető el a Social Influencerek olykor brandkárosító, kontraproduktív használata, vagy hogy hogyan lehetünk hitelesebbek, ha a saját dolgozóinkra valóban mint a márkánk első számú nagyköveteire gondolunk. Egy azonban biztos: még bátrabban kell hozzányúlni az interaktivitás és a gamification lehetőségéhez a reklámozás területén is. (Bene Nikoletta, SPAR)

Kép: Pixabay

Trend2: „A gép forog, az alkotó pihen…” 

Érkezik a „Machine Learning”, a személyre szabott kommunikáció, értékesítés és lojalitásépítés immár iparágtól függetlenül: a „gép” mondja meg, hogy ki vagyok és mik az igényeim. E mellett továbberősödik a fintech szektor, amely következményeként rendkívül sok olyan alkalmazás kerül piacra, amely a bankoknál fellelhető ügyfélinformáció alapján ad majd perszonalizált ajánlatokat és szolgáltatásokat, banktól függetlenül – ezt hozza a PSD2, a fizetési ipar nagy liberalizációja. Sőt, a fizetési funkciók mobilba történő integrációjával a kedvezmények is beköltöznek a telefonunkba: innentől kezdve valóban megindul a verseny a mobil mint marketingplatform minél hatékonyabb kihasználásáért: a kereskedők új – és minden eddiginél hatékonyabb – elérési és konverziós csatornákat építhetnek ki az alkalmazások kibocsátóival. (Mondovics Péter, Mastercard)

Trend3: „Big brother is watching you!”

Továbbcsökken a hagyományos kutatás szerepe, miközben növekszik a big data és social listening jelentősége; ha ügyesen „forgatjuk” az információkat, friss insightot szerezhetünk ezekből a forrásokból. Ehhez azonban még inkább támaszkodni kell a CRM eszköztárára, amely szinte felfoghatatlan mennyiségű adattal áraszt el bennünket. Mindez megteremti számunkra az alapot arra, hogy valóban személyre szabottan kommunikálhassunk közönségünkkel, amelyben persze a mobil (mobile-only) és az AI (pl. a chat-botok) is egyre nagyobb szerepet hasítanak ki magunknak. Fogyasztói oldalról nézve 2018-ban még nagyobb teret hódit majd a személyre szabott diéta és táplálkozás, miközben egyre kényelmesebbé válik már az élelmiszerfogyasztó is: folyamatosan nő az e-commerce súlya ebben a kiskereskedelmi szektorban is. (Szilva Mónika, Nestlé)

Trend4: „Just in time”

Az esztendő fókuszában a mikropillanatok állnak majd: lényeges annak a költséghatékony megvalósítása, hogy üzenetünk/márkánk képes legyen releváns, perszonalizált formában jelen lenni a célcsoport életében minden felületen a megfelelő pillanatban. Ebben egyszerre kapnak szerepet az automatizált, big datára épülő és a személyes, emberközeli megoldások. A digitális platformok elterjedésének és mobillá válásának szignifikáns hatása a vásárlási döntések meghozatalára és a vásárlási folyamatokra már minden célcsoportban általánosan érezhető Magyarországon is (show-rooming vs webrooming, interakció, információszerzés, sales funnel felbomlása/átalakulása, véleményvezérek szerepe stb.), ugyanakkor az új fogyasztói magatartás paradigmaváltást igényel a hirdetői és kommunikációs oldalon egyaránt. (Jákó Eszter, Metropolitan)
Lokális marketing: új funkciók a Google Térképen
A 2016-os évtől kezdve a Google által életre hívott helyi idegenvezető program motivációs rendszerének köszönhetően megváltozott az emberek véleménynyilvánító kedve. Idén új funkciókkal bővült ez a platform, amelyeket a vállalkozások sem hagyhatnak figyelmen kívül.

Trend5: „The best things in life aren’t things”

2018-ban egyre inkább a big datában rejlő információk értő, finom kezű leszűrése szükséges. Nem lehetünk rabjai az adatoknak: a bitek mögött érző, lélegző és persze – nem utolsósorban – fogyasztó emberek bújnak meg. A marketingszervezeteknek – legyenek azok egyszemélyes szolgáltatók vagy akár egy multinacionális vállalat sales-csapata – emberközeli fejlesztéseket kell megvalósítaniuk. Ez egyrészt továbbra is azt jelenti, hogy (1) pontosan tudjuk, mit szeretne a fogyasztó (ne lőjük túl, de ne becsüljük alább), (2) másrészt – és ma inkább ez az igazi kihívás a szervezetek számára – marketingesként képesnek kell lenni arra, hogy átadjuk az igényt az IT-fejlesztőknek, közösen fejlesszük és teszteljük a kínált szolgáltatást. (Katona Norbert, Szerencsejáték Zrt.)

Bárhogyan is alakul, 2018 mindenképpen sok izgalmat tartogat a marketingszakma számára: egyrészt megvalósíthatják azt, aminek az alapjait már 2017-ben lefektették, másrészt ismét beigazolódhat az, hogy az értékesítéstámogató marketing célja továbbra is állandó még akkor is, ha annak eszközrendszere, környezete és nem utolsósorban a termékek és szolgáltatások fogyasztói folyamatosan „okosodnak”, változnak, és szüntelenül újabb és újabb „csoportokba verődnek”. 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo