Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.
Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.
Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 53 cég adott be értékelhető pályázatot: 22 kisvállalat, 15 középvállalat, 8 nagyvállalat és 8 multinacionális vállalat.
A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda. Idén 22-en adták le pontszámaikat. 2015-ben a zsűri 2 kisvállalatnak, 1 középvállalatnak, 3 nagyvállalatnak és 2 multinacionális vállalatnak adta az elismerést.
Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2015-ben
Kisvállalat: BPR CONSULT Kft. Kisvállalat: p2m Consulting Kft.
Középvállalat: GHIBLI Kft.
Nagyvállalat: BOLD AGRO Kft. Nagyvállalat: KVGY Kft. Nagyvállalat: Work Force Kft.
Multinacionális vállalat: LEGRAND Zrt. Multinacionális vállalat: COTHEC Kft.
László Ervin és Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítóinak különdíját, a fenntarthatóság szakmai követe címet 2015-ben Dr. Radácsi László, a BGF tudományos főmunkatársa, a Smartlab tulajdonosa nyerte el.A díjat az alapítók annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erősödjék a fenntartható fejlődés iránti felelősségvállalás.
1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben 2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben 3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás 4. Társadalmi felelősségvállalás 5. A környezettel szembeni felelős magatartás
Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században
1. A cég felelős gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelősséget vállal munkatársaiért, szűkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlőség javulásáért.
2. A cég tetteit nem elsősorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.
3. A cég – a szűkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem előtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendű célok érdekében.