16. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjat

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 16. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan működő díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésű cég veheti át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán. Az eseményre ismét a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követően kerül sor, kiemelve az üzleti etika és a fenntartható fejlődés szoros kapcsolatát.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.

Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 53 cég adott be értékelhető pályázatot: 22 kisvállalat, 15 középvállalat, 8 nagyvállalat és 8 multinacionális vállalat.

A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda. Idén 22-en adták le pontszámaikat. 2015-ben a zsűri 2 kisvállalatnak, 1 középvállalatnak, 3 nagyvállalatnak és 2 multinacionális vállalatnak adta az elismerést.

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2015-ben

Kisvállalat: BPR CONSULT Kft. Kisvállalat: p2m Consulting Kft.

Középvállalat: GHIBLI Kft.

Nagyvállalat: BOLD AGRO Kft. Nagyvállalat: KVGY Kft. Nagyvállalat: Work Force Kft.

Multinacionális vállalat: LEGRAND Zrt. Multinacionális vállalat: COTHEC Kft.

László Ervin és Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítóinak különdíját, a fenntarthatóság szakmai követe címet 2015-ben Dr. Radácsi László, a BGF tudományos főmunkatársa, a Smartlab tulajdonosa nyerte el.

A díjat az alapítók annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erősödjék a fenntartható fejlődés iránti felelősségvállalás.

 

Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszere

1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben 2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben 3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás 4. Társadalmi felelősségvállalás 5. A környezettel szembeni felelős magatartás

Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században

1. A cég felelős gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelősséget vállal munkatársaiért, szűkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlőség javulásáért.

2. A cég tetteit nem elsősorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.

3. A cég – a szűkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem előtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendű célok érdekében.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo