A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban, hogyan használjuk ezeket. A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, a nemrégiben végrehajtott nagyobb változtatások mellett, melyekről itt írtunk korábban, sok apróbb változás is történik, melyek megkönnyíthetik életünket. Lévai Richárd, online marketing szakértő összefoglalta a legfrissebb fejlesztéseket, amelyekre ügyelnünk kell!
(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)
1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés
A boost post (bejegyzéskiemelés, promote post stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.
2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő
Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.
3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videoakciókat
Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is.
4. A licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés-létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alapgombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.
5. A webes jelentéslétrehozóban megjelent a Feature phone link, amely megmutatja, hogy néz ki a hirdetésünk a butatelefonok képernyőjén. Mivel több mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelnünk erre is. A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban lehet az elhelyezések közül.
6. Egyszerűsödött az elhelyezésválasztás a Power Editorban
Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni. Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.
7. Jobb hirdetéselőnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.
8. Fejlettebb hirdetés-összefoglaló a webes kezelőben
A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.
9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.
10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni. Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a promote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetéskezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.
Sok apró változás, de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.