10 Facebook-hirdetésváltozás, amiről tudni kell

A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül. A közelmúltban sok apró változás történt, ami nagyon megkönnyítheti az életünket, némely esetben pedig növelheti az eredményeket. Íme egy összefoglaló a közelmúlt aktuális újdonságairól.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb apró változások a Facebook hirdetési rendszerében – Kép: Pixabay

A közösségi oldalak egyre nagyobb teret kapnak a céges kommunikációban, nem mindegy azonban, hogyan használjuk ezeket. A Facebook hirdetési rendszere folyamatosan frissül, a nemrégiben végrehajtott nagyobb változtatások mellett, melyekről itt írtunk korábban, sok apróbb változás is történik, melyek megkönnyíthetik életünket. Lévai Richárd, online marketing szakértő összefoglalta a legfrissebb fejlesztéseket, amelyekre ügyelnünk kell!

(Sok cég még mindig félreérti a közösségi oldalak használatának célját – és mikéntjét.)

1. Promote website: egyszerűsített link hirdetés

A boost post (bejegyzéskiemelés, promote post stb.) mintájára a Facebook kísérletezik egy egyszerűsített link kiemeléssel is. A létrehozás hasonlít a boost post és a promote page hirdetés létrehozására, de itt tudunk képet és linket megadni egyedileg.

2. A jelentéseknél végre megjelent az összesítő

Amelyik nézetet kiválasztottuk, a felső sorban látjuk az összesített adatokat.

3. A jelentések között új sablonokat érhetünk el, például a videoakciókat

Persze ezek mellett továbbra is érdemes használni a saját mentett jelentéseket is.

4. A  licitet és árakat beállító blokkban nem kell nekünk megadni a költségkeretet a jelentés-létrehozóban. A Facebook felajánl néhány alapgombot, ami egyszerűsítheti a dolgunkat.

5. A webes jelentéslétrehozóban megjelent a Feature phone link, amely megmutatja, hogy néz ki a hirdetésünk a butatelefonok képernyőjén. Mivel több mint 300 ezer magyar felhasználó használja a Facebookot butatelefonon, érdemes odafigyelnünk erre is. A dolog pikantériája, hogy butatelefont kizárni csak Power Editorban lehet az elhelyezések közül.

6. Egyszerűsödött az elhelyezésválasztás a Power Editorban

Eddig rádiógombokkal kellett variálni az elhelyezések kiválasztásánál, aminek köszönhetően például a butatelefonok kizárására két hirdetést kellett létrehozni. Most az egészet leegyszerűsítették, és néhány pipa segítségével pontosan azt választunk, amit akarunk.

7. Jobb hirdetéselőnézetet kaptunk a Power Editorban és a webes hirdetéskezelőben egyaránt.

8. Fejlettebb hirdetés-összefoglaló a webes kezelőben

A keretekkel felosztott megoldás nagyon jól áttekinthető, de sajnos egy fontos elem elveszett az új elrendezésben: a javasolt licit tartományt most már csak kattintás után láthatjuk.

9. Hasonló célközönséget már a webes kezelőből is tudunk létrehozni, nem kell hozzá Power Editor.

10. A promote postnál (boost post) már tudunk célközönséget összeállítani és menteni. Az elmentett célközönségeket azonban érdekes módon csak a promote postoknál és a Power Editorban tudjuk használni, a webes hirdetéskezelőben, a célközönségek között nem jelenik meg.

Sok apró változás, de némelyik nagyon megkönnyíti az életünket, némelyik pedig segít növelni az eredményeket.

Kilenc gyakori kérdés a Facebook-hirdetésekkel kapcsolatban
Március 4-ével változott a legnagyobb közösségi oldal hirdetési rendszere. Az új módszerek azonban számos kérdést vetettek fel, amelyekre Lévai Richárd közösségimarketing-szakértő válaszol.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo