Nagyágyúk az önvezető-iparban

Amerikai szoftverrel futnak majd a Volkswagen és a Hyundai  önműködő villanyautói. A nagy autógyártók lázasan dolgoznak ugyan a jövő kocsijain, de a szükséges elektronikához csak Amerikában találnak partnert.

A pittsburgi Aurora Innovation a napokban írt alá szerződést a Volkswagen és a Hyundai konszernnel azok vezető nélküli, elektromos meghajtású járművei szoftverének szállítására. Az Aurora csak tavaly alakult, de három alapítója több, mint biztonságos garanciát jelent. Chris Umson a Google önjáró kocsi-programjának kezdeményezője és sokáig műszaki vezetője volt, Sterling Aderson a Tesla villanyautó-gyár Autopilot-programját vezette, míg Drew Bagnell az Uber vezető nélküli autóinak fejlesztését irányította.

Kép: Volkswagen

Szakértelemre mindenesetre nem kis szükség lesz az úton, amely belátható időn belül elvezet az önjáró kocsik megjelenéséhez. A fejlesztőknek többek között mérlegelniük kell, milyen (s főleg: milyen költségű) szenzorokat kapjanak a kocsik, hogyan alakíthatják azok fogyasztását, milyen szabályozási, biztonsági és biztosítási feltételeknek kell majd megfelelnie ezeknek az autóknak.

Az Aurorát nagy titkolózás jellemzi, azt sem hozták nyilvánosságra, hány ember dolgozik a high-tech cégnél. A vállalkozás eddig a Ford amerikai luxus-szedánját, a Lincolnt használta kísérleteinél, most várhatóan VW-k és a koreai gyár kocsijai lesznek soron.

Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Tanulságos, hogy mind a Volkswagen, mind a Hyundai hosszú évek óta próbálkozik vezető nélküli kocsik kifejlesztésével, de ez láthatóan nem sikerült, ezért született meg az együttműködés az amerikai partnerrel.

Hasonlóan jártak el egyébként a nagy amerikai autógyárak is: A General Motors még 2016-ban megvette az ezen a területen kiváló Cruise nevű startupot, míg a Ford 1 mrd. dollárt ruház be öt év alatt egy ugyancsak frissen alapított, Argo AI nevű startupba. Azt a Carnegie Mellon Egyetem mérnökei és informatikusai alapították, akik - társaikhoz hasonlóan -. a mesterséges, “tanuló” intelligencia új lehetőségeit is felhasználva dolgoznak a robot-autók fejlesztésén. (Forrás: Wired)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo