A Volvo próbál választ találni ezekre a kérdésekre. Videokamerákat, szenzorokat szerelt a legújabb automatikákkal felszerelt kocsijaiba, és átengedte azokat öt családnak: használják az autót, és rögzítsék, ami történik. A cél, hogy adatokat, tapasztalatokat gyűjtsenek, mivel a svédországi, immár kínai tulajdonban lévő gyár 2021-ben ki akarja hozni önjáró típusait. Amelyekben a vezetőülésben ülő személy akár mozit nézhet útközben – de csak akkor, ha megszokja, hogy átengedje a vezetést az elektronikának. „Ha nem bízol a kocsiban, a dolog nem ér semmit. Olyan autót akarunk gyártani, amely iránt az emberek bizalommal vannak” – mondja Marcus Rothoff, a projekt vezetője.
Az XC90-es terepjárókba épített érzékelők és kamerák követik a vezetőülésben lévő személy szemét, arcát, lábát. A kocsikban benne vannak a megfelelő automatikák, a vezetőnek csak a kormányon kell tartania a kezét – ha viszont leveszi, megszólal a figyelmeztető sziréna.
A vezető és az automatika kérdése akkor került a figyelem előterébe, amikor tavaly életét vesztette egy Tesla vezetője, miközben a kocsi önműködő üzemmódra volt állítva. Amint a vizsgálat megállapította, a kocsi radarja és kamerái nem észlelték a keresztező úton érkező traktort – míg a vezető, a rendszer ismételt figyelmeztetései ellenére, nem tartotta kezét a kormányon. (NYT)