A deep linking-technológiát az elmúlt néhány évben egyre többször emlegetik. Arra szolgál, hogy a marketingesek jobban megértsék a mobilapplikációk felhasználóit, és még célzottabban irányíthassák a felhasználók szemét bizonyos tartalmak felé, illetve hogy növeljék a felhasználói aktivitást. Végső soron abban segítenek, hogy többen töltsék le az alkalmazásokat, és akik ezt megtették, azok elkötelezettebbé váljanak, és több konverziót hajtsanak végre. Ez pedig minden applikáció alapvető célja.
Az ilyen linknek három fajtája lehet:
Basic Deep Link (Alapvető Mélylink)
Ezt többféle mobilplatformon is lehet alkalmazni, beleértve a honlapokat, e-maileket, SMS-üzeneteket, közösségi médiát. Egy app bármely szegmensére elküldhetjük vele a felhasználót. A marketingesek például odakapcsolhatják egy termék hirdetéseit az appban azokhoz a lapokhoz, ahol a termékről van szó.
Eddig, ha a felhasználó ráklikkelt egy hagyományos mobil linkre online vagy egy terméknépszerűsítő e-mailben, az app honlapján kötött ki, ahol magának kellett megkeresnie, hol talál infót a termékről. Ez azonban túl sok vesződséggel jár. A basic deep link segítségével azonnal egyedi tartalomhoz küldhetjük a felhasználót az általános üdvözlő képernyő helyett. (A rendszer azt feltételezi, hogy mi már letöltöttük az adott appot. Enélkül nem működik a link. Ha nincs meg a telefonunkon az app, azonnal ahhoz a webbolthoz irányít minket, ahol letölthetjük az applikációt. A letöltés után viszont megint csak az általános nyitóoldala jelenik meg az appnak.)
Deep Linking nélkül: ha valaki a Pinteresten bejelölt és ajánlott nekünk valamit, az erről értesítő e-mailből az app általános nyitóoldalára/nyitóképernyőjére vezet a link.
Deep Linkinggel: rögtön a releváns oldalra visz az appon belül.
Deferred Deep Link (Késleltetett link)
Ez a fajta link már nem igényli, hogy legyen meg a telefonunkon az az app, amelynek valamelyik oldalára szándékozunk menni. Odavisz minket a webáruházhoz, ahol letölthető az app, majd – a letöltés után – azon belül egyből a kívánt oldalra vezet, ami az e-mailben kapott link alapján kell nekünk. A deep link egyfajta digitális ujjlenyomatot vesz a mobileszközünkről, ez alapján azonosít minket, és küldözget online ide-oda.
Lépések Deferred Deep Link nélkül: E-mail link - Mobil website fotóval – Webbolt, ahol letölthető az app – Releváns oldal az appban
Deferred Deep Linkkel: E-mail link – Webbolt, ahol letölthető az app – Releváns oldal az appban
Contextual Deep Link (Környezeti deep link)
Ez is az előbbiekhez hasonló módon működik, vagyis azonnal a megfelelő, a felhasználót konkrétan érdeklő oldalra visz az applikáción belül, de átadja a felhasználó mobileszközéről szükséges adatokat az appnak, így az már automatikusan odairányítja, ahova kell az appon belül. Egyúttal infókat is rögzít a felhasználóról (milyen platformról érkezett oda, melyik promóciós-árengedményes kód vonatkozik rá, stb.).
Így a felhasználók azonnal személyre szabottabb, célzottabb élményt kapnak, alighogy megnyitják az applikációt. Az appfejlesztők olyan tulajdonságokat építhetnek az alkalmazásba, melyek automatikusan személyes üdvözléseket tesznek az app megfelelő oldalaira, valamint rögtön azonosítják, milyen árkedvezményre jogosító kód vonatkozik az épp érkező felhasználóra. Ezek a linkek lehetővé teszik a marketingeseknek, hogy analizálják a felhasználók tevékenységét és azt, milyen hatékonyak a hirdetési kampányok.
A hatékonyság és személyre szabottság egyre fontosabb a felhasználóknak minden területen. Hozzászoktunk, hogy nem kell feleslegesen klikkelgetni, hogy elérjünk arra az oldalra, ami érdekel. Az áramvonalasított folyamatokat, a célra törő, célirányos haladást részesítjük előnyben a neten. Ha keresgélnünk kell, pedig már megérkeztünk a céloldalra, türelmetlenek leszünk, és inkább máshová megyünk. A deep link hatékony eszköz az előrehaladás megrövidítésében, a felesleges pontok kiiktatásában. Segíthet a marketingeseknek a marketingkampányok optimalizálásában, a konverzió növelésében és az ügyfelek megtartásában is.
Az Android-alapú appok 25 százalékában létezik deep linking, az iOS-alapú alkalmazásoknak pedig 17 százaléka használja a BI Intelligence adatai szerint – van tehát még rés, ahol teremhet babér.
Forrás: Business Insider