Nem is szeretünk annyira vasárnap vásárolni?

A decemberi bankkártyaforgalmi adatok alapján a magyarok szívesebben vásárolnak pénteken, az utolsó pillanatra hagyták az ajándékbeszerzést, és a legtöbbet élelmiszerekre és ruhákra költöttek a karácsonyi szezonban.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Global Payments

A szeretet ünnepén a hasunkat szerettük a legjobban. A Magyarországra csak tavaly megérkező Global Payments 2014. decemberi forgalmi adatai alapján legalábbis erre következtethetünk.  A legtöbbet ugyanis élelmiszerre költöttük, összes vásárlásunk 16,32  százalékát. A második helyen álló kategória, a ruházati cikkek alapján, amelyekre decemberi büdzsénk 15,31 százalékát fordítottuk, azt gondolhatnánk, azért magunkra is ugyanolyan kiemelten adtunk, mint a bendőnkre, az ünnepléssel töltött hónapban, és a legtöbb fa alá is került egy-egy rénszarvasos pulóver. Azonban a harmadik dobogós helyet elfoglaló éttermi költések 10,61 százaléka jelentősen megemeli a táplálkozásra fordított anyagi források arányát, amely így összesen 26,93 százalékot, összes decemberi kiadásunk több mint egynegyedét teszi ki. (A tavalyi karácsonyi szezon jól telt a kisvállalkozásoknak.)

„Az első helyen az élelmiszerek állnak, majd a ruházat. A harmadik helyre azonban a műszaki cikkeket várnánk, hasonló piacokon szerzett, például csehországi tapasztalataink alapján” - véleményezte az eredményeket Sármay Bence, a Global Payments magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. Bronz- ezüst- és aranyvasárnap ide vagy oda, bankkártyás fizetéseinkből az is kiderül, hogy a hét utolsó napjait szívesebben töltöttük otthon vagy a szabadban, családi, baráti körben, mint vásárlással. Nem így a péntekeket, amikor a munkahelyről kiszabadulva, a decemberi kiadásaink jelentős részét, 19,5 százalékát költöttük el. Ezek a kimagasló pénteki értékek több mint kétszeresei a vasárnapiaknak.

2014 decemberében, egy-egy alkalommal átlagosan 5896 Ft-ot fizettünk a bankkártyánkkal, amely átlagos költés december 6-án volt a legmagasabb, 7204 Ft. A Global Payments adatai alapján ezen a napon is élelmiszer-, ruházati boltokban, valamint éttermekben fizettünk a legtöbbet, de úgy tűnik, Mikulás napján drágább holmikat, ételeket, vagy csak többet vettünk magunkhoz.

A napi adatokat vizsgálva elmondható, hogy december 22-én volt mérhető a legnagyobb forgalom, amit nem csak a bejglik és pontyok beszerzése, hanem a karácsonyi nagybevásárlások is eredményeztek. Sokunk hagyta az utolsó pillanatra az ajándékvásárlást, amit az erre a napra a dobogó harmadik helyére berobbanó háztartási cikkek és általában a top 10-ben sem szerepelő óra, ékszer kategória hatodik helyezése bizonyít.

A család a fontos, nem az ajándék
A magyarok háromnegyede úgy gondolja, hogy a családdal együtt töltött idő a legfontosabb a karácsony során, az ajándék egyáltalán nem lényeges az ünnepi hangulathoz. Mégis szinte mindenki készült valamilyen meglepetéssel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo