Folytatódott a vásárlók növekvő mobileszköz használata – derül ki a Criteo negyedéves mobilkereskedelmi jelentéséből. Jelenleg globális szinten a tranzakciók 38%-át bonyolítják itt. Ez a szám várhatóan tovább nő majd a következő hónapokban és években. Egyes országokban, például Japánban és az Egyesült Királyságban, a mobil tranzakciók száma már ma is meghaladja az 50%-ot. A jelentést most első ízben egészítették ki a kelet-közép-európai régióra vonatkozó részletes adatokkal, amely tanulságos képet ad Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacairól.
„Úgy látjuk, hogy a mobil platform egyre fontosabb szerepet tölt be minden piacon az online vásárlás terén” – nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. „Kelet-Európában jelenleg az összes digitális tranzakció 18%-a zajlik mobileszközön, és nagy lehetőséget látunk a növekedésre, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy globális szinten már az e-kereskedelmi ügyletek közel 40%-a mobileszközökön történik. A mobileszközök e-kereskedelmen belüli növekvő fontosságát bizonyítja az is, hogy a mobil tranzakciók átlagos rendelési értéke már Kelet-Európában is alig 15%-kal marad el az asztali gépes ügyletekétől – tette hozzá.”
A jelentésből kiderül, hogy az alkalmazások a világon mindenütt jobban teljesítenek, mint a mobil internet: konverziós arányuk még az asztali gépekénél is 20%-kal magasabb. A Simple korábbi kutatása szerint a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is.
Rendkívül népszerű a többeszközös vásárlás, amelynek során a laptoptól a táblagépen át az okostelefonig, többféle eszközzel bonyolítják le az online tranzakciókat. A többeszközös ügyletek 46%-a mobileszközökhöz kapcsolódik, amely szintén a mobil platform fontosságát jelzi.