Ilyen jó még sose volt – csak nem érezzük

Szeptemberben idei csúcsára ért a GKI–Erste konjunktúraindex értéke, de az optimizmus mértéke kissé elmaradt a tavaly év végitől. A felmérés szerint szeptemberben az üzleti várakozások idei csúcsukra kerültek, a fogyasztóiak viszont kétéves mélypontjukra estek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Szeptemberben az üzleti szférán belül a kereskedelem kivételével minden ágazat optimistább lett augusztushoz képest. Az ipari várakozások elérték a tavaly év végi szintet. A válaszolók augusztushoz képest csökkenőnek érezték a készleteket, s kedvezőbbnek a termelési kilátásokat. Az elmúlt időszak termelésének és a rendelésállományoknak – ezen belül az exportrendeléseknek – a megítélése viszont romlott. Az építőipari bizalmi index augusztus után szeptemberben is érezhetően emelkedett. Az előző háromhavi termelés és a rendelésállomány értékelése is javult. A kereskedelmi bizalmi index értéke viszont augusztus után szeptemberben is kissé csökkent, de így is bennmaradt az immár az elmúlt több mint 1,5 évet jellemző viszonylag keskeny, sőt egyre szűkebb sávban. Az eladási pozíció megítélése kissé, a várható rendeléseké jelentősen romlott, a készletszinté viszont javult. A szolgáltató cégek optimistábbá válásában az általános üzletmenet, a forgalmi helyzet és a kilátások kedvezőbb megítélése egyaránt szerepet játszott.

Forrás: GKI

A foglalkoztatási szándék az iparban és főleg a kereskedelemben romlott, az építőiparban és a szolgáltató szektorban javult. A lakosság munkanélküliségtől való félelme lényegesen erősödött. Az áremelést és -csökkentést tervezők aránya a kereskedelem kivételével a többi ágazatban szinte azonos. A kereskedelemben ugyan kiterjedtebb az áremelési szándék, de ez augusztushoz képest kevesebb cégre volt jellemző. A fogyasztók inflációs várakozása nem változott. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az építőipar kivételével minden ágazatban és a lakosság körében is jelentősen romlott, de az építőiparban is a pesszimisták vannak többségben.

A GKI fogyasztói bizalmi index szeptemberben az augusztusi emelkedést követően, annál nagyobb mértékben esett. A trend a korábbi választási ciklusokhoz hasonlóan másfél éve csökkenő, de ennek üteme a szokásosnál mérsékeltebb. A lakosság saját pénzügyi helyzetének következő egy évét, valamint várható megtakarítási képességét is rosszabbnak érezte, mint az előző hónapban. A nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetőségéről alkotott vélemény is valamivel kedvezőtlenebb lett.

Három százalékkal lehetünk nagyobbak az idén
Az idei bruttó hazai termék (GDP)-növekedéssel kapcsolatos várakozások 3 százalék körül mozognak makrogazdasági elemzők szerint a második negyedévi előzetes adat ismeretében.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo